تسهیلات نوسازی مسکن در روستا به ۴۰۰ میلیون تومان رسید

تسهیلات نوسازی و بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال در سال ۱۳۹۸ افزایش یافت.

ببه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی در سال ۱۳۹۸ پرداخت می‌شود. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف شد تا نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه آن‌ها برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی دویست هزار واحد مسکونی روستایی با ضمانت سفته زنجیره‌ای در سال ۱۳۹۸ اقدام کند.

سقف فردی تسهیلات با رعایت مبحث (۱۹) مقررات ملی ساختمان و سایر مقررات ملی ساختمان برای دویست هزار واحد، مبلغ ۴۰۰ میلیون است که سهم متقاضی برای این تسهیلات پنج درصد است.


 بیشتر بخوانید: وام مسکن/ شرایط جدید دریافت وام مسکن با اقساط ۲۰ ساله + جزئیات


سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود (مابه‌التفاوت سود تعیین‌شده سهم متقاضی تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار) برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات را تضمین و تعهد می‌کند.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز مکلف است با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، سهم استانی تسهیلات را تعیین کرده و بر اساس سهمیه ابلاغ شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به توزیع سهمیه بانک‌های عامل به تفکیک استان، شناسایی متقاضیان واجد شرایط، معرفی آنان جهت دریافت تسهیلات و نظارت بر ساخت‌وساز در چهارچوب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان (نظام فنی و روستایی) اقدام کند.

انتهای پیام/

سهمیه وام نوسازی بافت فرسوده استان ها اعلام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
France
سهرابی
۱۲:۳۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
فقط روی کاغذ۴۰میلیون تومان است بانکهامیگویندحرف است
آخرین اخبار