معاون سیاسی استاندار مازندران گفت: سیل چند روز گذشته مانع ورود مسافران به مازندران نشد و محور‌های ورودی مازندران با رشد حضور گردشگران همراه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  حسین حسن نژاد معاون سیاسی استاندار مازندران گفت: با توجه به آبگرفتی که در حوزه مرکز و شرق مازندران داشتیم ممکن است در تمایل ورود گردشگری به استان تاثیر منفی داشته باشد، اما مجموعه ورودی‌ها نشان می‌دهد افزایش معقولی در مدت مشابه داریم

وی افزود: خروجی‌های استان هم کاهش یافته است و با وجود شرایط جوی مازندران و وقوع سیل و رانش و ریزش برخی مسیر‌های ورودی، بار ورودی مسیر‌های استان، رشد قابل توجه دارد.

معاون سیاسی استاندار مازندران با اشاره به اینکه تامین ارزاق عمومی از دیگر موارد مهم استان است، افزود: اگرچه از محل حضور گردشگران در غرب استان، درآمد به دست می‌آید، اما بخشی از هزینه‌های مردم این منطقه هم بالا می‌رود.

حسن نژاد با بیان اینکه در ایام عید به دنبال ایجاد نشاط اجتماعی هستیم و برنامه‌های خوبی در این زمینه طراحی شده است، گفت: باید کمک کنیم این برنامه‌ها محقق شود و فضای بهتری برای گردشگران ایجاد شود.

وی با تاکید بر فعالیت‌های بومگردی، ادامه داد: اداره کل روستایی در این زمینه اقدامات موثری انجام داده و گردشگری در روستا‌ها فعال است و باید گام‌های جدی تری برداریم.

معاون سیاسی استاندار مازندران با بیان اینکه تامین امنیت و نظم ترافیکی برای ما بسیار اهمیت دارد، افزود: با توجه به ابلاغیه وزارت کشور مبنی بر مدیریت مباحث ترافیکی و کاهش تصادفات، کاهش ۲۰ درصدی تصادفات را هدفگذاری کردیم.

حسن نژاد با اشاره به اینکه به ازای هر تصادف منجر به فوت، سهم دستگاه‌ها در وقوع تصادف تحلیل می‌شود، گفت: هر دستگاه به اندازه سهم خود در وقوع تصادف باید پاسخگو باشد و در این زمینه جدی هستیم.

وی با بیان اینکه بخشی از سفر برای ایجاد نشاط است، ادامه داد: آثار مخرب اجتماعی تصادف در خانواده فرد، غیر قابل محاسبه است و اگر سهم دستگاه‌ها در کاهش تصادفات ارزیابی نشود نمی‌توانیم احساس مسئولیت دستگاه‌ها را ساماندهی کنیم تا به کاهش تصادف منجر شود.

حسن نژاد با اشاره به اینکه ایجاد نشاط برای ما بسیار اهمیت دارد، افزود: از این مهم‌تر حفظ جان مردم است و در این زمینه مسئولان مرتبط باید پاسخگو باشند.
انتهای پیام/آ

حضور چشمگیر گردشگران نوروزی به مازندران

برچسب ها: نوروز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.