دومین فستیوال رنگ آمیزی تخم مرغ در بوکان برگزار شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوکان از برگزاری دومین فستیوال رنگ آمیزی تخم مرغ به مناسبت نوروز ۹۸ در این شهرستان خبرداد.

اسماعیل رحیمی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوکان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: دومین فستیوال رنگ آمیزی تخم مرغ به مناسبت نوروز ۹۸در پارک ملت بوکان با مشارکت شهرداری ، اعضای شورای اسلامی شهر و با اسپانسری یک شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره ساعت ۱۱ صبح با حضور بیش از ۵۰ خانواده کودکان و نوجوانان شرکت کننده و هنرمندان خانه بوستان (۵ الی ۱۲ سال) با محوریت کاهش آسیب‌ های اجتماعی چهارشنبه آخر سال و حفظ آئین‌های سنتی نوروزی برگزار گردید.

این مقام مسئول تصریح کرد: جوایز برندگان شرکت کننده در این مراسم آئینی که بهترین رنگ آمیزی تخم مرغ را داشتند در مراسم نوروزگاه که در مورخه ۷  فروردین  ۹۸ در سالن  فرهنگسرای سیمرغ برگزار می شود ، اهدا خواهد شد.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر روی جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجر پذیر‌ترین شهر‌های ایران به شمار می‌رود.

این شهرستان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد ۱۹۴ هزار نفر ساکن نقاط شهری و ۵۶ هزار نفر نیز ساکن روستا‌ها می‌باشند و بعد از ارومیه، خوی و میاندوآب چهارمین شهرستان پرجمعیت آذربایجان غربی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.