مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی:

مستند مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان اکران شد

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت: مستند مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان اکران شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،جلیل جباری، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: فیلم مستند گردشگری تکاب با عنوان مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان ۲ فروردین ۹۸ ساعت ۱۵/۲۰ شب در شبکه استانی به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: در این فیلم مستند از تکنیک‌های مدرن تصویربرداری و صداگذاری استفاده شده تا به صورت متفاوت و با جلوه‌های تصویری و عکس‌های هوایی این مجموعه به دنیا معرفی شود.
 
این مقام مسوول تصریح کرد: اکران و پخش فیلم مستند گردشگری تکاب در سایر شهر‌ها و معرفی جاذبه‌های گردشگری با مستندها، موجب معرفی بیشتر آثار تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان می‌شود.
 
جباری با بیان اینکه محوطه تاریخی تخت سلیمان سالانه پذیرای بیش از ۵۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی است، گفت: چمن متحرک چملی گل، آبشار دوقلوی قینرجه، زندان سلیمان، مجموعه چشمه‌های آبگرم احمد آباد و قینرجه، کاخ‌ها و خانه‌های اربابی از سایر آثار طبیعی و تاریخی شهرستان تکاب است.
 
مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان با دریاچه‌ای اسرار آمیز در وسط بقایای تاریخی در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی شهرستان تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و در سال ۸۲ به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید.
 
وی ادامه داد: کوه میان تهی زندان سلیمان که اولین اثر طبیعی ثبت ملی آذربایجان غربی به شمار می‌رود، موضوع دومین فیلم مستند گردشگری تکاب است که روز سوم فروردین از شبکه استانی پخش خواهد شد.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود بیان کرد: همچنین به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری و درمانی شهرستان تکاب مجموعه چشمه‌های آبگرم روستای هدف گردشگری قینرجه از توابع بخش تخت سلیمان، فیلم مستندی تهیه شده که در روز پنجم فروردین میزبان خانه‌های مردم آذربایجان غربی خواهد بود.
 
گفتنی است؛ مجموعه میراث جهانی و گردشگری تخت سلیمان که در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی تکاب واقع شده و در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، از مهترین آثار تاریخی کشور به شمار می‌رود که ظرفیت مهم و بستری مناسب برای توسعه صنعت گردشگری این شهرستان است.
 
انتهای پیام/م
 

اکران مستند مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.