مدارس اسکان نوروزی شهر‌های بوشهر، گناوه و دیلم تکمیل شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه امسال ۲هزار و ۹۶۶ کلاس به ستاد اسکان آموزش و پرورش استان بوشهر اختصاص یافته است، گفت: مدارس شهر‌های ساحلی بوشهر، گناوه و دیلم تکمیل شده است.

مدارس اسکان نوروزی در شهر‌های ساحلی بوشهر تکمیل شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناصر کرمی  با اشاره به تجهیز ۳۹۳ مدرسه استان بوشهر برای اسکان گردشگران نوروزی در استان بوشهر افزود: برای اسکان گردشگران نوروزی ۲ هزار و ۹۶۶ کلاس درس در ۳۹۳ مدرسه در استان بوشهر تجهیز شده است.

وی از افزایش مسافران نوروزی در شهر‌های ساحلی خبر داد و افزود: شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم بیشترین مسافر را دارند و تعداد مدارس تعیین شده جوابگو نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به تکمیل ظرفیت مراکز اسکان فرهنگیان و مدارس شهر‌های بوشهر، گناوه و دیلم اظهار داشت: با وجود در اختیار قرار دادن تمامی مدارس و ستادها، مدارس بوشهر، گناوه و دیلم تکمیل شده است و آموزش و پرورش با توجه به همکاری‌های لازم با مسافران، مجبور شد مجوز برپایی چادر را در مدارس صادر کند.

کرمی با بیان اینکه به دلیل ازدحام جمعیت و بضاعت آموزش و پرورش، امکانات محدودی در اختیار مسافران قرار گرفته است که از این بابت باید عذرخواهی کنیم ادامه داد: آموزش و پرورش در این مناطق، سعی در هدایت مسافران به روستا‌های همجوار را دارد تا گردشگران شرایط مطلوب‌تری داشته باشند.

وی به اعلام جدیدترین آمار پذیرش مسافران نوروزی در مراکز اسکان موقت استان پرداخت و تصریح کرد: در پایان روز جمعه دوم فروردین ۳۲ هزار و ۲۳۷ نفر در قالب ۸ هزار و ۶۸۳ خانوار در مراکز اسکان فرهنگیان استان بوشهر پذیرش شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: از این تعداد آمار، ۲۸ هزار و ۴۱ نفر آن فرهنگی در قالب ۷ هزار و ۷۹۰ خانوار در ستاد‌های اسکان استان اقامت دارند.

کرمی با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد گردشگران اسکان یافته در مدارس، غیر فرهنگی از سراسر نقاط کشور هستند گفت: از ۳۲ هزار و ۲۳۷ نفر گردشگر اسکان یافته در مدارس استان بوشهر حدود ۱۰ درصد آن به تعداد ۳ هزار و ۲۱۷ نفر غیر فرهنگی در قالب ۸۹۳ خانوار بوده‌اند.

وی تصریح کرد: تا روز دوم فروردین شهرستان بوشهر با ۹ هزار مسافر، شهرستان گناوه با شش‌هزار و ۷۰۰ مسافر و شهرستان دیلم نیز با ۵ هزار و ۴۰۰ مسافر به ترتیب پذیرای بیشترین مسافران نوروزی در مراکز اسکان فرهنگیان استان بوشهر بوده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان این که پذیرش میهمانان نوروزی در سال ۹۸ به دو صورت غیر حضوری از طریق اینترنت و حضوری صورت می‌پذیرد گفت: قریب به ۳۰ درصد ظرفیت پذیرش در نوروز ۹۸ به رزرو اینترنتی اختصاص یافته بود و مابقی به صورت حضوری است.

کرمی افزود: گردشگران بر همین اساس می‌توانند برای پذیرش اینترنتی به سایت ستاد اسکان فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش به نشانی eskan.medu.ir مراجعه و نسبت به رزرو محل اقامت خود اقدام کنند.

انتهای پیام/م

مدارس اسکان نوروزی در شهر‌های ساحلی بوشهر تکمیل شد

برچسب ها: فرهنگیان ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.