۷۰۰ اثر طبیعی و تفریحی چابهار چشم انتظار گردشگران نوروزی

سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری چابهار گفت: بیش از ۷۰۰ اثر طبیعی، تاریخی و تفریحی این شهرستان پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی از سراسر کشور هستند.

۷۰۰ اثر طبیعی و تفریحی چابهار چشم انتظار گردشگران نوروزیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رحمدل بامری سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری چابهار اظهار داشت: چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران با آب و هوایی مطلوب، سواحل شنی ماسه‌ای و صخره‌ای سالانه میزبان صد‌ها هزار مسافر است.

وی بیان کرد: چشم انداز‌های زیبا، آثار تاریخی و فرهنگی، بازار‌های سنتی و مدرن و ده‌ها جاذبه دیگر آماده استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی است.

سرپرست فرمانداری چابهار با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر برای استقبال مطلوب از گردشگران نوروزی خاطرنشان کرد: نمایشگاه صنایع دستی آثار دست هنرمدان بلوچ و نمایشگاه عیدانه در سه نقطه شهر با همکاری شهرداری برپا شده است.

وی برگزاری جشن بهار طبیعت در ساحل رمین، جشنواره مسابقات بومی محلی، جشنواره موسیقی بلوچی «زیمل» در دریا بزرگ، جشنواره موسیقی با همکاری اداره ارشاد اسلامی در سطح شهر برای پرکردن اوقات فراغت مسافران برنامه ریزی شده است.

بامری به صدور مجوز موقت به بعضی از بوم گردی‌های نوار ساحلی برای خدمات دهی به مسافران اشاره کرد و افزود: این اقدام منجر به جذب و ماندگاری بیشتر گردشگران شده است.

وی نظارت شبانه روزی از تاسیسات گردشگری و خدمات دهی توسط ستاد خدمات سفر، افزایش ۲۸ چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر، ساماندهی قایق‌ها در دریا کوچک و جانمایی ۲ مکان برای قایق‌های پدالی را از دیگر اقدامات برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی در ایام نوروز برشمرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار ادامه داد: کالا‌های اساسی و ضروری نظیر گوشت گرم و مرغ به اندازه کافی خریداری شده و همچنین تهیه میوه شب عید (سیب و پرتقال) در مکان‌های مختلف شهر در حال توزیع است.

وی بیان کرد: گروه‌های امدادی هلال احمر در ایام نوروز در پست‌های مختلف استقرار دارند و برنامه ریزی کشیک نوروز برای نانوایی‌ها و برخی صنوف خدمات رسان نیز انجام شده است.

بامری ایجاد پنج پارکینگ ساحلی برای توقف مسافران، استقرار تمامی دستگاه‌های خدمات رسان در مسیر‌های پر تردد، ایجاد سرویس‌های بهداشتی در ساحل رمین و درک با کمک خیران را از دیگر اقدامات ستاد خدمات سفر چابهار برای استقبال از گردشگران عنوان کرد.

وی تصریح کرد: ۳۶ مدرسه با ۳۸۲ کلاس درس با امکانات کولر، یخچال، فرش، متکا و پتو برای اسکان میهمانان و مسافران نوروزی در شهرستان چابهار آماده شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار گفت:امسال برای نخستین بار واحد‌های مسکونی مردم که تمایل به اجاره در ایام نوروز را دارند شناسایی شده که خوشبختانه هم اینک حدود ۶۰۰ خانه برای اجاره به مسافران نام نویسی کردند.

منطقه آزاد چابهار در شرق خلیج زیبای چابهار و اسکله‌های تجاری و صیادی متعدد در نوار ساحلی چابهار- گواتر، سواحل ماسه ای، پدیده موج فشان دریا بزرگ، جنگل حرا، ساحل صخره ای، کوه‌های مریخی، درخت انجیر معابد، تمساح پوزه کوتاه (گاندو)، گل فِشان، ساحل شنی، زیستگاه لاک پشت دریایی، پرندگان مهاجر، دلفین‌های زیبا، فرش خزه ها، لیپار و دشتار و بسیاری جاذبه‌های طبیعی گوشه‌ای از زیبایی‌های طبیعی مقصد مهم گردشگری چابهار و کنارک محسوب می‌شوند.

قلعه پرتغالی ها، آرامگاه سید غلامرسول، ساختمان قدیم فرمانداری (موزه محلی)، حسینیه آل رسول، ساختمان‌های قدیمی گمرک، پست و روستای تیس از جمله آثار تاریخی شهرستان چابهار به شمار می‌روند.

آثار طبیعی این شهرستان نیز شامل ساحل ماسه ای، کوه‌های مینیاتوری، اسکله ها، تالاب لیپار، درخت انجیر معابد، صخره‌های مرجانی و غار‌های بان مسیتی تیس است.

انتهای پیام/ع

۷۰۰ اثر طبیعی و تفریحی چابهار چشم انتظار گردشگران نوروزی

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار