۵ میلیون امضا در پای طومار درخواست لغو برکسیت

بیش از ۵ میلیون شهروند انگلیسی پس از ۴ روز طوماری که خواستار باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا و لغو ماده ۵۰ معاهده لیسبون را امضا کردند.

۵ میلیون امضا در پای طومار درخواست لغو برکسیتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از یورونیوز، بیش از ۵ میلیون شهروند انگلیسی پس از ۴ روز طوماری که خواستار باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا است را امضا کردند.

این طومار از دولت ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، می‌خواهد تا برنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را لغو کند و روند اجرای ماده ۵۰ (معاهده لیسبون درباره خروج از اتحادیه اروپا) را متوقف کند.

در این طومار که می‌توان آن را در وبسایت پارلمان انگلیس مشاهده کرد، آمده است: «دولت بار‌ها ادعا کرده که خروج از اتحادیه اروپا خواست مردم بریتانیا است. ما باید به کمک حمایت‌های مردمی، جلوی تکرار چنین ادعایی را بگیریم تا در اتحادیه اروپا باقی بمانیم.»

بر اساس قوانین بریتانیا تنها با رقمی بیش از ۱۰۰ هزار امضاء نیز محتوای طومار بطور اتوماتیک قابل بحث در پارلمان بریتانیا خواهد بود، این طومار چهارشنبه شب در وبسایت پارلمان گذاشته شد و تنها در دو ساعت اول توانست بیش از ۱۰۰ هزار امضا جمع کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار