یک حافظ صلح پیشین سازمان ملل در نامه‌ای با اعلام اینکه حضور صلحبانان سازمان ملل در جولان کمک به اشغالگری رژیم صهیونیستی است، خواستار خروج این نیرو‌ها از این منطقه اشغالی شد.

نامه حافظ صلح پیشین سازمان ملل برای درخواست خروج صلحبانان این سازمان از بلندی‌های جولانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آیریش تایمز، یک حافظ صلح سازمان ملل در نامه‌ای سرگشاده خواستار خروج صلحبانان سازمان ملل از بلندی‌های جولان پس از اقدام اخیر دونالد ترامپ شد.

ادوارد هورگان که اهل ایرلند است ضمن محکوم کردن اقدام اخیر ترامپ در نامه خود نوشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در اقدامی جدید در راستای نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی این بار خواستار به رسمیت شناختن حاکمیت غیرقانونی اسرائیل بر بلندی‌های جولان شده است.

او در ادامه تاکید کرد حضور سربازان ایرلندی در جولان نباید ادامه یابد. هورگان نوشت سربازان ایرلندی چهار سال است که در بلندی‌های جولان خدمت می‌کنند. فرستادن آن‌ها به آنجا از ابتدا اشتباه بوده است. در حال حاضر نیز حضور آن‌ها در جولان ارتباطی با حفظ صلح ندارد و بیشتر برای حفاظت از اشغال غیرقانونی اسرائیل است.

این صلحبان پیشین سازمان ملل در نامه خود به نکته دیگری درباره اشغال جولان از سوی رژیم صهیونیستی اشاره کرد. او نوشت اسرائیل تلاش می‌کند به منابع نفتی سوریه در جولان دست یابد؛ بنابراین حضور نیرو‌های صلح سازمان ملل کمک بزرگی به هدف این رژیم است.

هورگان در ادامه تاکید کرد تمامی نیرو‌های ایرلندی باید فورا از منطقه بلندی‌های جولان به کشور بازگردانده شوند و نیرو‌های جدید ایرلندی که طبق برنامه باید در آینده نزدیک به جولان بروند بهتر است در کشور باقی مانده و اگر امکان آن باشد به مناطق دیگری که دچار درگیری هستند و ایجاد صلح پایدار در آنجا ضروری است اعزام گردند؛ از جمله جمهوری دموکراتیک کنگو و یا جنوب سودان.

شایان ذکر است، بلندی‌های جولان که از سال ۱۹۴۴ به سوریه تعلق دارد در سال ۱۹۶۷ در جنگ شش روزه از سوی رژیم صهیونیستی غصب شد. در سال ۱۹۸۱، پارلمان رژیم صهیونیستی قانونی را تصویب کرد که به موجب آن صهیونیست‌ها به طور یک‌جانبه بر این بلندی‌ها اعلام حاکمیت کرد. شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه ۴۹۷ خود در ۱۷ دسامبر ۱۹۸۱، این الحاق را باطل و بی‌اعتبار اعلام کرد.

روز گذشته، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن با امضای فرمانی، ادعای حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار