افسر سابق سیا: موضوع بلندی‌های جولان بخشی از طرح ترامپ برای پیروزی نتانیاهو در انتخابات است

افسر سابق سیا معتقد است امضای فرمان حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی بخشی از طرح ترامپ برای اطمینان حاصل کردن ار پیروزی بنیامین نتانیاهو در انتخابات است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فیلیپ جرالدی، افسر سابق سیا، معتقد است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی، سیاست‌های خود در خصوص کرانه باختری را تغییر داده و طرح خود برای انتخاب مجدد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را پیش خواهد برد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن با امضای فرمانی، ادعای حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت. ترامپ در حالی این فرمان را امضاء کرد که بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است که رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد که هیچگاه مورد تائید سازمان ملل قرار نگرفت.

با این حال، جرالدی بر این باور است که ترامپ با امضای حکم حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی به دنبال معکوس کردن یک سیاست بلند مدت در آستانه انتخابات ۹ آوریل اسرائیل است.

او گفت: از نظر ترامپ، حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی بسیار مهم است، زیرا بخشی از طرحی است که باعث می‌شود نتانیاهو در انتخابات آتی پیروز شود و به نظر می‌رسد این در ازای ارائه امتیازات ویژه به واشنگتن است. ترامپ به دنبال اجرای فرمول جدید در کرانه باختری است.

این مقام سابق سیا معتقد است دخالت واشنگتن در انتخابات رژیم صهیونیستی بدون شک در ازای دریافت امتیازاتی است.

جرالدی پیش‌بینی کرد شیرین کاری ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی نتیجه معکوس خواهد داشت و موج اعتراضات در کشور‌های جهان عرب را به همراه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار