مخالفان دولت کاراکاس: نظامیان روسیه باید خاک ونزوئلا را ترک کنند

نمایندگان مخالف نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا در مجلس ملی، خواستار خروج نظامیان روس از این کشور شدند.

نمایندگان مخالف مجلس ونزوئلا: نظامیان روسیه باید خاک ونزوئلا را ترک کنندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری روسی تاس، نمایندگان مجلس ونزوئلا که تحت کنترل مخالفان دولت این کشور است خواستار خروج نظامیان روسیه از ونزوئلا شدند. دو هواپیمای حامل نظامیان روس روز گذشته وارد کاراکاس شد.

سیرت الیزر، نماینده مجلس ملی ونزوئلا مدعی شد: «خواهان آن هستیم کسانی که به خاک ونزوئلا تجاوز کرده‌اند بلافاصله اینجا را ترک کنند. تنها مجلس ملی ونزوئلا حق انحصاری دارد که نیرو‌های نظامی خارجی را به کشور دعوت کند.»

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز گذشته گفت: متخصصان نظامی روسیه مطابق با قانون اساسی جمهوری ونزوئلا وارد این کشور شدند. او اشاره داشت: «حضور متخصصان روسیه در ونزوئلا بر اساس توافقی است که میان دولت روسیه و ونزوئلا در مورد همکاری‌های نظامی و فنی در ماه مه سال ۲۰۰۱ امضا شد. توافقی که در زمان مذکور تمامی مراحل قانونی برای تصویب شدن را در هر دو کشور طی کرد».

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه تاکید کرد: «در چارچوب این توافقنامه، هیچ مجوزی از سوی مجلس ملی ونزوئلا برای اقداماتی که به منظور توسعه همکاری‌های نظامی و فنی دوجانبه صورت می‌گیرد لازم نیست».

پیش از این روزنامه «ال کمرسیو» گزارش داده بود هواپیما‌های An-۱۲۴ و Il-۶۲ حامل پرسنل ارتش روسیه و ۳۵ تن بار روز شنبه، ۲۳ مارس، در فرودگاه بین‌المللی سیمون بولیوار، در کاراکاس ونزوئلا به زمین نشست.

بر اساس گزارش‌ها، در این هواپیما‌ها ۹۹ فرد نظامی روس از جمله سرهنگ دوم واسیلی تونکوکرووف، رئیس ادارۀ مرکزی سازماندهی بسیج نیرو‌های مسلح روسیه حضور داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار