مدیرکل هواشناسی لرستان خبر داد؛

سامانه‌ی بارشی جدید در راه لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت:بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده در موج اول بارش‌ها در لرستان، بیشترین مقدار بارندگی در پهنه‌ی شهرستان خرم آباد با ۱۲۰میلی‌متر و کمترین مقدار در شهرستان الیگودرز با ۷۱میلی‌متر اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمدناصر هاشمی،مدیرکل هواشناسی لرستان گفت:بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده در موج اول بارش‌ها در لرستان، بیشترین مقدار بارندگی در پهنه‌ی شهرستان خرم آباد با ۱۲۰میلی‌متر و کمترین مقدار در شهرستان الیگودرز با ۷۱میلی‌متر اتفاق افتاده است.

هاشمی گفت:در موج دوم بارش‌ها با میانگین ۳۳میلی‌متر در استان، الیگودرز با ۷۱میلی‌متر بیشترین و پلدختر و رومشکان با ۱۶میلی‌متر کمترین مقدار بارش‌ها را داشته‌اند.

وی افزود: در مجموع دو موج به صورت پهنه‌ای ۱۲۸میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: از اواخر روز شنبه یک سامانه‌ی بارشی مشابه سامانه‌ی قبلی با دو موج مدیترانه‌ای و سودانی وارد استان خواهد شد که بارندگی‌ها از شنبه‌شب و بامداد روز یکشنبه شروع خواهند شد.

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: موج اول این سامانه به صورت باران بوده و تا روز سه‌شنبه ادامه دارد که اوج و شدت این بارش‌ها از عصر یکشنبه تا ظهر دوشنبه بوده و در روز سه‌شنبه بارش‌ها به صورت رگبار است.

هاشمی گفت: پیش‌بینی میشود که حداقل بارندگی در استان ۵۰‌میلی‌متر باشد.

وی افزود: مقدار این بارش‌ها بین ۵۰تا ۱۰۰میلی‌متر در نوسان بوده و ممکن است به صورت نقطه‌ای در بعضی نقاط استان بیش از ۱۵۰میلی‌متر باشد.

وی تصریح کرد: قطعأ میزان این بارندگی از بارندگی قبلی کمتر خواهد بود، اما به دلیل نفوذ ناپذیری زمین و جاری شدن آب بر سطح زمین به صورت هرزآب، با مسئله‌ی مهمی روبه‌رو خواهیم بود.

وی اظهار داشت: قسمت‌های مدنظر در این بارش‌ها کمربندی است از شهرستان نورآباد به سمت مرکز استان، شرق کوهدشت، پلدختر، سپیددشت (احتمالأ اوج بارندگی‌ها در این منطقه باشد)، شول آباد و دورود که اوج بارندگی‌ها در این کمربند است.

هاشمی بیان کرد: از عصر روز دوشنبه جبهه‌ی سرد وارد استان شده و رگبار‌های شدید، رعد و برق، صاعقه و بارش برف در انتهای این سیستم است.

وی افزود: پیش‌بینی میشود حداقل بارش برف در شهرستان‌های دلفان، الشتر، الیگودرز، ازنا و دورود ۱۵سانتی‌متر باشد.

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت : لرستان با ۷۵۰میلی‌متر بارش در صدر جدول بارندگی‌های کشور قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/ب

سامانه بارشی جدید در راه لرستان

 

برچسب ها: هواشناسی ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.