پل دختر در معرض فاجعه‌ای خطرناک/ زیر آب رفتن بخش قابل توجهی از شهر + فیلم

مردم حوالی پل دختر لحظات دشواری را سپری می‌کنند و سطح آب در این منطقه بیش از حد انتظار بالا آمده است.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، بخش‌هایی از شهر را آب به طور کامل پوشانده است و پل تاریخی پل دختر در معرض آسیب و فروریزی احتمالی قرار گرفته است. این پل یادگار دوره ساسانی و نماد شکل گیری پلدختر نو و نام این شهر هم برگرفته از همین پل است.

مردم به نقاط مرتفع شهر پناه برده اند و برخی متاسفانه در پشت بام منازل گرفتار شده اند.

با روند افزایش آب رودخانه کشکان در ساعات آینده احتمالا اوضاع از این هم بدتر خواهد شد و همچنین ارتباط مرکز و استانداری استان لرستان با شهرستان پلدختر قطع شده است.


بیشتر بخوانید: رسیدن آب به پشت بام منازل در شهر معمولان لرستان


انتهای پیام/
 

رسیدن پل دختر به وضعیت هشدار + فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
اينها بدليل غفلت و سهل انگاري مسئولين ميباشد كه زيرا بدليل عدم اجراي لايروبي مسيرهاي سيل و رودخانه ها در حوالي شهر و روستاهاست. بجاي گود برداري و لايروبي مسير سيلاب آن را پر ميكنند و تمام رود خانه ها همكف زمين ميباشند و لذا در موقع وقوع سيل خسارات جاني و مالي را در بر ميدارد و بايد كليه رودخانه ها و مسير هاي سيل را شناسايي و نسبت به گودبرداري و لايروبي اقدام و درختچه هاي رشده كرده را در همين مسيرها قطع و تميز نمايند و احداث پلهاي بزرگ براي اين چنين مواقعي بر زير خطوط راه آهن و راه هاي آسفالت و شوسه عملياتي كنند.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند کوهدشت
۲۰:۴۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
اگر سد معشوره قربانی زیاده خواهی نمایندگان پلدختر و خوزستان نمی شد شاید شاهد وضعیت بحرانی پلدختر و نابودی خانه ها و مزارع زیر دست سد احداث نمی شدیم
چراکه چند صد میلیون لیتر از روان آبها و سیلابهای مخرب زمستان و فصل سرد در پشت سد ذخیره می شود و طغیان رودخانه کشکان به واسطه این سد فروکش می کرد سریز آن آرام در بستر رود وارد پلدختر می شد و بدون کمترین خسارتی از آن خارج می شد
و همچنین سود دیگر آن سد ذخیره بسیار عالی آب برای زمینهای پایین دست از جمله روستاهای دلفان ، شهرستان کوهدشت و خود پلدختر و حتی خوزستان در فصل گرم سال می شد و گردشگری منطقه را رونق نی بخشید برکت عظیمی را نصیب کشاورزان مناطق مذکور می کرد
حال حاصل تنگ نظری آیا چیزی جز خسارت و زیان و هرز رفتن آب و ورود یکباره آن به خیلج فارس و شور شدن بود ؟؟؟؟
آیا نمایندگانی که در جریان احداث سد معشوره تنگ نظری و سنگ اندازی کردند و اجازه احداث این سد را نداند از خود خجالت نمی کشند که سبب این خسران بزرگ شدن
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۰۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم ، قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي ﴿۲۵﴾
گفت پروردگارا سينه‏ ام را گشاده گردان (۲۵)
وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي ﴿۲۶﴾
و كارم را براى من آسان ساز (۲۶)
وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي ﴿۲۷﴾
و از زبانم گره بگشاى (۲۷)
يَفْقَهُوا قَوْلِي ﴿۲۸﴾
[تا] سخنم را بفهمند (۲۸)

الحمد الله علی کل نعمت . ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا تو نانی به کف آری و به محنت و غفلت نخوری و شکر گذار باشی بادها که ابرهای پر آب را حمل میکنند و بر سرزمینهای خشک و مرده می آورند و باران های فراوان همه و همه رحمت و نعمت از طرف خداوند جل جلاله است . علت حوادث تلخ و بحران زا عدم مدیریت استاندارد سازی و عدم نظارت مهندسین با تجربه و جغرافی شناس و خاکشناس و عدم هماهنگی با نظارت مهندسین ایمنی و بهداشت و محیط زیست و عدم مدیریت یکپارچه و استاندارد درامور ابنیه و عمران و شهر سازی پیشرفته و عدم زیرساختهای مناسب و استاندارد در امور شهری و روستایی و عدم مهندسی ارزیابی ریسکهای پر خطر و عدم آینده نگری کوته بینانه در مسیرهای رودخانه ها و مجاورت دریاچه ها و سدها میباشد مشکل از ماست که بر ماست در کشورهای استوایی و کشورهایی که آسمانشان خورشید را به علت تراکم ابرهای باران زا هر از گاهی میبینند هر ساله حجم عظیمی بارندگی و به قول معرف آورده سیل آبی دارند ولی آیا انقدر بحرانهای مختلف حوادث جاده ایی و حوادث سیل آبی تخریب خانه ها و پلها و آب گرفتگی منازل و غیره را دارند ؟ ندارند چرا که اصول استانداردهای محیط زیستی و امور شهرکسازی و شهرسازی و روستاسازی را با مطالعه و دقت و ارزیابیهای ریسک بر اساس جغرافیای آن محل و آب و هوای آن مکان میسازند نه کتره ایی و بدون علم و دانش ساخت و ساز کنند واحدهای نظارت بر مهندسی و ایمنی و بهداشت و محیط زیستیمان باید قوی عمل کند نه فقط آمار کمی رد کنند ولی از کیفیت و استاندارد خبری نباشد ، انشاءالله به استانداردهای کیفیت اسلامی قرآنی در تمامی امور برسیم وسلام و صلوات و التماس دعا و التماس تفکر و عمل صحیح و باتجربه به علم و دانش . اللهم عجل لولیک الفرج و العافیت و النصر . لبیک یا رسول الله .
سوره ۴۲: الشورى - جزء ۲۵: اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم؛ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم ، وَهُوَ الَّذِي يُنَزِّلُ الْغَيْثَ مِنْ بَعْدِ مَا قَنَطُوا وَيَنْشُرُ رَحْمَتَهُ وَهُوَ الْوَلِيُّ الْحَمِيدُ ﴿۲۸﴾ و اوست كسى كه باران را پس از آنكه [مردم] نوميد شدند فرود مى ‏آورد و رحمت‏ خويش را مى‏ گسترد و هموست‏ سرپرست‏ ستوده (۲۸) وَمِنْ آيَاتِهِ خَلْقُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَثَّ فِيهِمَا مِنْ دَابَّةٍ وَهُوَ عَلَى جَمْعِهِمْ إِذَا يَشَاءُ قَدِيرٌ ﴿۲۹﴾ و از نشانه‏ هاى [قدرت] اوست آفرينش آسمانها و زمين و آنچه از [انواع] جنبنده در ميان آن دو پراكنده است و او هرگاه بخواهد بر گردآوردن آنان تواناست (۲۹) وَمَا أَصَابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَيَعْفُو عَنْ كَثِيرٍ ﴿۳۰﴾ و هر [گونه] مصيبتى به شما برسد به سبب دستاورد خود شماست و [خدا] از بسيارى درمى‏ گذرد (۳۰)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
خدایا خودت کمکمون کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
خب معلومه سیل میاد تو شهر، برای رودخونه حفاظ دیواری نذاشتن این هم از تلاش های مسولین.
Iran (Islamic Republic of)
خالدی
۲۱:۲۶ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
به نظر من فقط مردم به بدبختی و سردرگمی من یکی از همین مردم هستم خدا به داد ما برسه ازشما هم تشکر مکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
عمق و عرض رودخانه ها را زیاد کنید تا 90درصصصصصد مشکل حل شود
Germany
javad
۱۶:۵۴ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
باید با تمام توان به کمکشون شتافت و

بعد از این در مسیر رودخانه و اطرافش لطفا خونه نسازید.
شاید چندین سال اتفاقی نیفته اما مشکل یکدفگی اتفاق میفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
من تهران نشین هستم ولی دلم تو این شهرهاست مخصوصا پلدختر ، مسئولین مردم نیروهای عزیز مسلح تو را به خدا کمک کنید ، چه فرقی داره همه با هم خواهر و برادریم، خدایا خودت کمک کن ببخشید اشکها اجازه نمیده ، عزیزانمان آواره شدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
درود به شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
خدایا خودت کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
مسئولین مردم نیروهای عزیز مسلح تو را به خدا کمک کنید ، خدایا خودت کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۲:۱۸ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
نباید اجازه ساختتن خونه میدادند
Germany
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
فعلا باید با تمام توان کمک رسانی کرد و بله برای پیشگیری باید به گفته شما عمل بشود
Iran (Islamic Republic of)
م.
۰۲:۰۴ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
الله اکبر لا اله الا الله
خدایا به بزرگی خودت قسم این حوادث رو.دیگه تموم کن مردُم دیگه طاقت ندارن نابود شدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
از خواندن این خبر بسیار ناراحتم و دعا می کنم برادران و خواهران عزیزمان آسیب نبینند.
آخرین اخبار