معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد؛

هیچ گونه دغدغه‌ای برای استحکام سد دز وجود ندارد

معاون اول رئیس جمهور گفت: با توجه به حرکت سیلاب‌های خروشان به سمت خوزستان هیچ گونه دغدغه‌ای برای استحکام سد دز وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور بیان داشت: در اولین جلسه هیئت دولت بررسی جبران خسارت‌های ناشی از سیلاب اخیر و جلوگیری از حوادث مشابه، مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: برای جبران خسارت و تأمین نیاز‌های شهروندان پس از سیلاب اخیر مصوبات مختلفی تصویب و با اجرای آن‌ها، خسارت وارد شده به میزان قابل توجهی جبران می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: خوزستان یک استان غنی و با ظرفیت است و سعی داریم با توان و انگیزه، سیلاب اخیر را پشت سر بگذاریم و وضعیت مدیریت بحران در استان پس از سیلاب اخیر مطلوب بوده.

جهانگیری ادامه داد: با توجه به وضعیت موجود، ذخیره آب در سد دز به سمت شرایط اضطراری و فوق‌العاده پیش می‌رویم و سد دز اندیمشک ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب ظرفیت برای نگهداری آب دارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت سد دز خالی است.

وی افزود: استحکام و اختصاص اعتبار برای سیل بند‌های استان خوزستان در جلسه هیئت دولت بررسی می‌شود و تمام دستگاه‌های ذی صلاح و درگیر با سیلاب طبق برنامه ریزی انجام شده وظایف خود را انجام می‌دهند به مردم اطمینان می‌دهیم با توجه به ایجاد خسارت بر اراضی کشاورزی استان خوزستان پس از سیلاب اخیر، این خسارت جبران و مردم در این زمینه نگران نباشند.

جهانگیری گفت: هیچ گونه دغدغه‌ای برای استحکام سد دز وجود ندارد و این سد ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب ظرفیت نگهداری آب دارد و پس از سیلاب‌های اخیر تنها ۲۰۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت آن خالی مانده است.

انتهای پیام/م

خسارت های وارد شده به میزان قابل توجهی جبران  می شود

برچسب ها: حوادث ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.