مسافران و طبیعت گردان چه مواردی را در روز طبیعت باید رعایت کنند

هموطنان به جای شکار حیوانات و به جای چیدن گل‌ها و گیاهان، از آن‌ها عکس بگیرند و سال‌ها از دیدن آن عکس لذت ببرند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، کامیار، ولی پور مدیر روابط عمومی محیط زیست مازندران گفت: هموطنان با توجه به فصل گلدهی گیاهان، محل اسکان خود را در اماکنی انتخاب کنند که از پوشش گیاهی و جنگلی کمتری برخوردار باشد و از لگدمال کردن گیاهان و شکستن سرشاخه‌های درختان خودداری شود.

وی افزود: جلوگیری از شکار و صید حیات وحش و عدم حمل هرگونه سلاح، تبر، اره و تور صیادی از دیگر توصیه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران به مردم است.

ولی پور گفت: مسافران به جای شکار حیوانات و به جای چیدن گل‌ها و گیاهان، از آن‌ها عکس بگیرند و سال‌ها از دیدن آن عکس لذت ببرند.

مدیر روابط عمومی محیط زیست مازندران با بیان اینکه در زمان حضور در طبیعت از روشن کردن آتش در کنار درختان خودداری کنند، افزود: مسافران تا حد امکان از ذغال آماده استفاده کنند و از شکستن هرگونه سرشاخه درختان جلوگیری به عمل آورند و خاکستر آتش را با آب و خاک خاموش کنند.

وی گفت: گردشگران کیسه مخصوص جمع آوری زباله را همراه خود برده و در پایان روز زباله‌های تولیدی را به ایستگاه‌های مسقر تحویل دهند.

وی افزود: ماهی قرمز هفت سین را فقط در استخر‌ها و حوضچه‌های بسته رها کرده و از رها کردن آن‌ها در رودخانه‌ها خودداری کنند.

ولی پور گفت: تفرجگران نوروز در صورت مواجه شدن با هر گونه حریق در جنگل نسبت به خاموش کردن آن اقدام و یا با مراکز آتش نشانی، محیط زیست و منابع طبیعی تماس گرفته و موضوع را گزارش کنند.

انتهای پیام/آ

عکاسی در روز طبیعت جایگزین شکار حیوانات و چیدن گل‌ها و گیاهان

برچسب ها: نوروز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار