مراجعه بیش از ۶۸ هزار مسافر به ۳۳ پست‌ ایمنی و سلامت در استان کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان کرمان گفت: طی مدت ۱۵ روز از آغاز طرح ملی خدمات نوروزی، بیش از ۶۸ هزار مسافر به پست‌های ایمنی و سلامت مراجعه کردند.

مراجعه بیش از ۶۸ هزار مسافر به ۳۳ پست‌ ایمنی و سلامت در استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: نوزدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت جمعیت هلال احمر استان کرمان در راستای ارتقای آگاهی و تغییر نگرش شهروندان به رفتار‌های پرخطر در حوادث جاده‌ای از ۲۸ اسفندماه ۹۷ آغاز شده و تا ۱۶ فرروردین ماه در استان ادامه دارد.

رضا فلاح با اشاره به استقرار و راه اندازی ۳۳ پست ثابت و سیار ایمنی و سلامت در استان کرمان افزود: از ابتدای شروع طرح تا کنون ۶۸ هزار و ۱۷۰ نفر به این پست‌ها مراجعه کردند.

وی با اشاره به همکاری پزشکان داوطلب و اعضای جوانان در پست سلامت بیان کرد: در راستای حساس سازی و آگاهی عموم مردم از سلامت خویش؛ تا کنون ۴ هزار و ۷۸۷ نفر از مسافران با مراجعه به ایستگاه سلامت از خدماتی همچون ویزیت و اندازه گیری فشارخون بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی پویش بهرفت در پست‌های ایمنی و سلامت استان کرمان گفت: رانندگان نخستین گروه هدف پویش بهرفت هستند که اعضای جوانان از طریق ارتباط چهره به چهره با مسافران و اطلاع رسانی در خصوص نقاط پرخطر جاده‌ها تا کنون موفق شدند، بیش از ۳۷ هزار و ۸۶۷ نفر از مسئولان، مسافران و رانندگان را به پویش ملی بهرفت دعوت کنند.

رضا فلاح تصریح کرد: از آنجایی که اقامه نماز در همه مراحل زندگی و در همه کار‌ها مقدم‌تر است، ۹ خیمه نماز در جوار پست‌های ایمنی و سلامت در سطح استان کرمان برپا شده است که تا کنون ۳ هزار و ۵۹۶ نفر به این خیمه‌ها مراجعه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به برپایی ۲۴ فضای دوستدار کودک افزود: ۱۱ هزار و ۹۹۲ خردسال در این مکان‌ها از بازی‌های متنوع، سرگرمی، نقاشی و قصه خوانی بهره‌مند شدند.

رضا فلاح گفت: تا کنون در پست‌های ایمنی و سلامت استان کرمان ۶۷ هزار ۲۴ بروشور و بسته‌های آموزشی؛ انگیزشی و اطلاع رسانی در بین مسافران توزیع شده است.

انتهای پیام/س

همکاری پزشکان داوطلب و اعضای جوانان در پست سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار