اظهارات آمریکا درباره انتخابات ترکیه واکنش آنکارا را در پی داشت

وزارت خارجه ترکیه به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره انتخابات شهرداری‌ها و شورا‌های محلی در ترکیه واکنش نشان داد و اعلام کرد هیچ کشوری حق ندارد در انتخابات کشور‌های دیگر مداخله کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه ان‌تی‌وی، وزارت امور خارجه ترکیه به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره انتخابات شهرداری‌ها و شورا‌های محلی در ترکیه واکنش نشان داد.

حامی آکسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه، با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد، هیچ کشوری حق ندارد به دور از پایبندی دموکراسی و موازین حقوقی در انتخابات کشور‌های دیگر مداخله و خود را منشاء مشروعیت نتایج انتخابات بداند.

او گفت: ترکیه دارای دولت دموکراتیک پایبند به موازین حقوقی است و انتخابات محلی ۳۱ مارس نیز در فضایی دموکراتیک و توام با صلح و آرامش برگزار شده است.

این سخنگو با تاکید بر اینکه تجلی کامل اراده رای دهنگان در صندوق رای اصل اساسی است، گفت: همه باید به رقابت دموکراتیک و مبتنی بر موازین حقوقی احترام بگذارند.

آکسوی با تاکید بر اینکه تنها منشاء مشروعیت انتخابات اراده مردم است، گفت: شورای عالی انتخابات تنها مرکزی است که باید اعتراضات را بررسی و نتایج را اعلام کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار