معضل بی‌خانمان‌ها در فرانسه

شبکه تلویزیونی پرس تی وی در گزارشی به بررسی وضعیت وخیم زندگی بی‌خانمان‌ها در فرانسه در دوران ریاضت اقتصادی در این کشور پرداخت.

معضل بی‌خانمان‌ها در فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، در دوران ریاضت اقتصادی در فرانسه مشکلاتی مانند بی خانمانی و اخراج افراد از منازلشان به علت ناتوانی در پرداخت هزینه‌های مسکن روز به روز تشدید می‌شوند و یک سازمان خیریه اخیرا در فرانسه برای همه بی‌خانمان‌های فوت شده در این کشور در سال گذشته مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری جمعی برگزار کرد.

خبرنگار شبکه پرس تی وی در پاریس در گزارشی در این خصوص گفت: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در دوره تبلیغات انتخاباتی‌اش قول داده بود میزان مرگ و میر افراد در این کشور به علت بی خانمانی را به صفر برساند، اما حدود پانصد و شصت و شش فرد بی خانمان سال دو هزار و هجده در خیابان‌های فرانسه جان باختند. این تعداد مرگ و میر افراد به علت بی خانمانی در فرانسه به عنوان یک کشور ثروتمند بسیار نگران‌کننده است. برخی از سازمان‌های خیریه هم می‌گویند آمار‌های واقعی کسانی که در فرانسه به علت بی خانمانی جان باخته اند شش برابر این آمار‌ها است.

خبرنگار پرس تی وی گفت: پاریس از شهر‌های پرجمعیت در اروپا است و بی خانمان‌ها همیشه در هر نقطه‌ای از این شهر قابل مشاهده هستند. کاهش بودجه بخش‌های خدمات درمانی و بهداشتی باعث شده است که بسیاری از بیماران و بیماران روانی در خیابان‌های فرانسه به حال خودشان رها بشوند. در این وضع بسیاری از آوارگان که وارد فرانسه می‌شوند و دچار بیماری هستند به اردوگاه‌های خارج از شهر‌های این کشور منتقل می‌شوند.

وی افزود: همیشه در تبلیغات انتخاباتی فرانسه موضوع مسکن در این کشور یکی از مسائل مهم است، چون از میان هر چهار شهروند فرانسه یک نفر با مشکلات زیادی در بخش مسکن مواجه است. از سال دو هزار و سیزده الی دو هزار و شانزده تعداد کسانی که در مناطق مختلف فرانسه به علت ناتوانی در پرداخت هزینه‌های مسکن از خانه‌های شان اخراج شده‌اند حدود پنجاه درصد افزایش یافته است. این وضع باعث شده است که دولت فرانسه از انتشار اطلاعات و آمار مرتبط با این موضوع خودداری کند. بخش عمده‌ای از کسانی که در سال گذشته به علت بی خانمانی در خیابان‌های فرانسه جان باخته‌اند نام‌های فرانسوی دارند و اکثر آن‌ها مرد و متوسط سنی آن‌ها هم حدود چهل و هشت سال بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
خدا بهشون کمک کنه
آخرین اخبار