معاون رئیس جمهوری:

تفاوت نرخ ارز درآمد چند برابری عاید بخش گردشگری کشور کرد

معاون رئیس جمهوری گفت: تفاوت نرخ ارز در سال گذشته در صنعت گردشگری کشور کمک شایانی به این حوزه نمود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پنجشنبه شب در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی در مشهد گفت: همه بخش‌های اقتصادی باید ارز‌ها را در سامانه نیما بیاورند و البته بخش گردشگری نیز همکاری لازم را با بانک مرکزی در این خصوص انجام داد و توانست بهره خوبی در این بخش ببرد.

وی اظهار کرد: سال ۹۷ سال خوبی بود و به رغم مشکلات اقتصادی در کشور، بخش گردشگری سال خوبی را تجربه کرد و پر رونق به پیش رفت بطوریکه درصد اشغال هتل‌ها مطلوب بود و تلاش بسیار نیز برای حمایت از بخش گردشگری انجام شد.

وی گفت: با توجه به فشار‌های اقتصادی و مشکلاتی که احتمالا آمریکایی‌ها سال آینده برای کشور ایجاد کنند، حرکت رو به جلو صنعت گردشگری می‌تواند کمک شایانی برای اقتصاد کشور و رونق بخش‌های مختلف تولیدی باشد.

مونسان به ۲ مصوبه مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: قانون تغییر کاربری اراضی برای استفاده در بخش گردشگری موجب شد معافیت‌های خوبی از دولت برای اینگونه فعالیت‌ها اخذ شود که با وجود برخی مشکلات با جهاد کشاورزی آئین نامه اجرایی آن نیز اخذ و به تصویب هیات دولت رسید.

وی اظهار کرد: همچنین مجلس شورای اسلامی مصوبه دیگری در حمایت از صنایع دستی به تصویب رساند که در این حوزه می‌تواند به رونق این صنعت کمک کند.

وی به تورگردانی بخش‌های دولتی اشاره کرد و گفت: تورگردانی توسط دستگاه‌های دولتی خلاف قانون است و از آنجایی که تملک واحد‌های اقامتی و تورگردانی در خراسان رضوی در قالب زیارت وجود دارد لازم است اقدامات لازم در مقابله با تورگردانی توسط ادارات دولتی با مساعدت استاندار این استان انجام شود.

مونسان افزود: استاندار خراسان رضوی از استانداران خوب کشور در حوزه گردشگری است و فعالیت وی در این استان می‌تواند امید، خیر و برکت را برای صنایع گردشگری استان به همراه داشته باشد لذا ایشان را در استفاده از اختیارات خود در استان کاملا مجاز می‌دانم.

وی اظهار کرد: تنها دغدغه ما رعایت ضوابط مربوط به میراث فرهنگی است که با توجه به اهمیت بسیار آن برای مردم، امیدواریم در خراسان رضوی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: طرح 'کارت سفر' با وجود معایب گذشته دوباره راه اندازی شده است و در طرح جدید حمایت از آژانس‌های مسافرتی مد نظر قرار گرفته و پولی به افراد پرداخت نمی‌شود.

پرداخت تسهیلات به فعالان حوزه گردشگری

وی افزود: در این راستا بانک گردشگری آمادگی دارد برای پرداخت تسهیلات به فعالان حوزه گردشگری در قالب این طرح همکاری کند و پیش از تعطیلات در اسفند ماه پارسال نیز این طرح در برخی آژانس‌های مسافرتی به اجرا درآمد.

وی به صدور ویزای رایگان برای مسافران ایران و عراق اشاره کرد و گفت: ویزا حذف نشده و وجود خواهد داشت، اما پولی برای اخذ آن از مسافران دریافت نمی‌شود و این امر برای خراسان رضوی که سالانه میزبان شمار بسیاری از اتباع کشور عراق است می‌تواند بسیار مفید و ثمربخش باشد.

مونسان به تجهیز روستا‌های هدف گردشگری در کشور اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن متولی تامین زیرساخت‌های مربوطه در روستا‌های هدف گردشگری است که این امر باید از این بنیاد مطالبه شود.

 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.