افزایش دبی رودخانه کارون تا ۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در ثانیه

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از افزایش دبی کارون در محدوده اهواز تا ۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا عالی‌پور، معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت:  آمار‌هایی که سازمان آب و برق در این باره از ابتدای بحران سیل داد تدریجاً و با توجه به بالا رفتن خروجی سد‌ها افزایش یافت به‌طوری‌که پیش‌بینی‌های اولیه این بود که دبی کارون حداکثر به ۲۰۰۰ می‌رسد.

وی افزود: در حال حاضر دبی کارون به چیزی حدود ۳ هزار  مترمکعب بر ثانیه رسیده که آخرین اعلام سازمان آب و برق به ما این است که دبی کارون به ۳ هزار و ۵۰۰ می‌رسد که بدین معنا است که ارتفاع آب حداقل نیم متر افزایش می‌یابد که البته پیش بینی این موضوع را نیز کرده‌ایم، اما این موضوع احتمالاً بروز مشکلاتی را نیز در پی دارد.

عالی پور بیان داشت: خاکی که در ساختن سیل‌بند‌ها استفاده شده قطعاً آن خاک ایده‌آل آزمایش‌شده نیست، زیرا این سیل‌بند‌ها در شرایط اضطرار و بحران ساخته شده‌اند؛ با این حال در بسیاری از نقاط شهر مانند چنیبه که این سیل‌بند‌ها سپر پیش‌روی آب شده‌اند، امتحان‌شان را خوب پس داده‌اند و استحکام خوبی دارند.

عنوان کرد: در ساخت سیل‌بند‌ها در اهواز نیرو‌های جهادی، طلاب و بسیجیان شرکت فعال داشتند و بسیاری از نیرو‌های شهرداری نیز با لباس بسیجی در این کار شرکت کردند تا نشان دهد در انجام و کمک در این کارها، باید با روحیه بسیجی شرکت کرد.

انتهای پیام/م

بالا آمادن دبی رودخانه کارون

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.