با وجود ۳۲ روز از افتتاح راه آهن رشت حدود ۱۵ هزار نفر با قطار سفر کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی خدایی، مدیرکل راه آهن شمال ۲ امروز گفت: راه آهن گیلان ۱۵ اسفند ماه ۹۷ با حضور رئیس جمهور و هیأت‌های خارجی به بهره برداری رسید و پس از گذشت ۳۲ روز از افتتاح راه آهن رشت حدود ۱۵ هزار نفر با قطار سفر کردند.

وی افزود:هزار و ۹۵۰ مسافر با چهار قطار رفت و چهار قطار برگشت مسیر رشت - مشهد سفر کردند.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: ۱۳ هزار نفر نیز با ۳۱ قطار رفت و ۳۱ قطار برگشت مسیر رشت – تهران سفر کردند.

علی خدایی افزود: راه آهن قزوین - رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران - تبریز منشعب شده و با گذر از روستا‌های کوهین و شیرین سو در محدوده شهر‌های لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می‌رسد.

وی از راه اندازی قطار گردشگری درآینده‌ای نزدیک در استان خبر داد و افزود: مسیر رشت به قزوین با وجود چشم‌انداز‌های طبیعی، احداث پل‌ها و تونل‌های متعدد از زیباترین محور‌های شبکه ریلی کشور محسوب می‌شود و قصد داریم قطار گردشگری گیلان را در آینده نزدیک راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل راه آهن شمال ۲، با تأکید بر اینکه عبور راه‌آهن قزوین - رشت از کنار شالیزار‌ها و جنگل‌های سرسبز سراوان زیبایی‌های این مسیر ریلی را دو چندان کرده است، گفت: قطار گردشگری در محل‌های مشخصی توقف می‌کند تا مسافران بتوانند از مناظر دیدنی و طبیعی گیلان بازدید کنند.

وی، همچنین از راه اندازی دومین قطار مسافربری رشت – تهران خبر داد و تصریح کرد:دومین قطار مسافربری رشت – تهران راه اندازی شده است و این قطار ساعت ۵ و ۴۰ دقیقه بامداد از رشت به سمت تهران و ساعت ۱۴ و ۱۰ دقیقه بعد از ظهر هر روز هم از تهران به سمت رشت حرکت می‌کند.

 

انتهای پیام/م.ع

حدود ۱۵ هزار نفر با قطار‌های گیلان سفر کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.