رئیس مرکز اورژانس قم عنوان کرد؛

کاهش ۱۴ درصدی تصادف‌های جاده‌ای قم در نوروز ۹۸

شهیدی گفت:تصادف‌های جاده‌ای در این استان در ایام نوروز امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته،۱۴ درصد کاهش یافت.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ محمد شهیدی رئیس مرکز اورژانس قم گفت: در سال جاری و در طول دوره ۲۱ روزه «طرح سلامت نوروزی»،۳۰۰ مورد تصادف درجاده‌های استان رخ داد که این تصادف ها، ۵۰۶ مصدوم برجای گذاشت که نسبت به سال گذشته به ترتیب ۱۳ و ۹ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به حجم بالای خدمات مجموعه اورژانس ۱۱۵ استان در این ایام که موضوع سیل نیز به ماموریت‌های این مرکز اضافه شد، گفت: تلفن ۱۱۵ در این بازه زمانی، ۳۰ هزار و ۵۰۰ بار به صدا درآمد.

وی گفت: آمار مراجعه کنندگان به سه ایستگاه سلامت نوروزی این مرکز، یک هزار و ۷۷۳ تَن بوده که نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد کاهش داشته که یکی از علت‌های آن می‌تواند مراجعه هوشمندانه‌تر شهروندان به این ایستگاه‌ها بر اساس رسالت آن‌ها باشد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با بیان این که در این مدت چهار هزار و ۷۲۸ بار آمبولانس‌های این مرکز برای ماموریت اعزام شدند، میانگین اعزام روزانه را در این بازه زمانی ۲۲۵ مورد اعلام کرد.

در طرح نوروزی امسال مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم؛یک فروند بالگرد، ۵۲ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه ۳۵۰ نیروی عملیاتی، ستادی و مدیریتی فعال بودند.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن‌ها می‌توان به آزاد راه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

انتهای پیام /ح

تصادف‌های جاده‌ای قم در نوروز امسال ۱۴ درصد کاهش یافت

برچسب ها: اورژانس ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار