فعالیت گروه‌های اورژانس اجتماعی در مناطق سیل زده لرستان

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: بعد از وقوع سیل در استان، گروه‌های اورژانس اجتماعی با هدف حمایت‌های روحی بعد از بلایای طبیعی در تمام نقاط آسیب دیده ناشی از سیل در لرستان فعال شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فاطمه زهرا توکلی،مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: بعد از وقوع سیل در استان، گروه‌های اورژانس اجتماعی با هدف حمایت‌های روحی بعد از بلایای طبیعی در تمام نقاط آسیب دیده ناشی از سیل در لرستان فعال شدند.

فاطمه زهرا توکلی اظهار داشت: هم اکنون گروه‌های محب و اورژانس اجتماعی در همه شهرستان‌های استان فعال شده است.

وی بیان کرد: با توجه به آثار سویی که وقوع حوادث طبیعی برای همه افراد ایجاد می‌کند ارائه خدمات و مداخلات روانی اجتماعی از وظایف بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی لرستان بیان کرد: علاوه بر کمک‌هایی که دولت برای سیل‌زدگان در نظر گرفته، کمک‌هزینه معیشت با بهره کم به مبلغ ۵۰ میلیون ریال و کمک بلاعوض به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال برای مددجویان سرپرست خانوار در نظر گرفته شد.

توکلی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های بهزیستی لرستان حفاظت از جان افراد است، اضافه کرد: در سیل اخیر با اقداماتی ازجمله جابه‌جایی مراکز در مناطق نا امن، هیچ اتفاق ناگواری برای مددجویان تحت حمایت در استان رخ نداد.

وی ادامه داد: با حمایت‌های رئیس سازمان بهزیستی و همه اعضای خانواده بزرگ این نهاد در سراسر کشور، کمک‌های خوبی به بهزیستی شد که به صورت سازماندهی شده خانه به خانه در شهرستان‌هایی که دچار سیل شده اند به دست مددجویان رسانده می‌شود.

توکلی گفت: هفته گذشته برای تمام مددجویان تحت حمایت بهزیستی در شهرستان‌های آسیب دیده سه برابر مستمری ماهیانه به عنوان کمک‌هزینه معیشت پرداخت شد و برای سایر مددجویان شهر‌های دیگر استان که خسارت دیده اند در هفته جاری پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام /ب

گروه‌های اورژانس اجتماعی در مناطق سیل زده لرستان فعال شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.