مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ارتقا کیفیت خدمات و صیانت از حقوق شهروندی همچنین ارتقا سلامت اداری از اهداف سازمان بهزیستی در لرستان است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فاطمه زهرا توکلی روز جمعه در هفدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران لرستان در محل اداره کل بهزیستی استان اظهار داشت: خدمات گسترده‌ای را به طیف وسیعی از مردم ارایه می‌دهیم که در این راستا ۹۸ هزار خانوار لرستانی از خدمات سازمان بهزیستی بهره‌مند هستند.

وی گفت: توسعه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم برای پاسخگویی به نیاز‌های جامعه هدف به منظور افزایش ضریب خدمات، ارتقا کیفیت خدمات و صیانت از حقوق شهروندی و ارتقا سلامت اداری از اهداف سازمان بهزیستی در لرستان است.

وی ادامه داد: ۷۰۰ مرکز غیر دولتی شامل تشکل ها، NGO، موسسات خیریه، ۵۷ مرکز مداخله در آسیب‌های اجتماعی در لرستان وجود دارد.

توکلی ادامه داد: در حوزه توانبخشی مراکز در لرستان وابسته به پرداخت یارانه هستند و به دلیل عدم مشارکت خانواده‌های در سهم آورد توسعه کار راحت نیست، اما با این وجود ۷۱ مرکز فعال می‌باشد.

وی اضافه کرد: پیشگیری از معلولیت‌ها به عنوان یکی از دغدغه‌های سازمان بهزیستی بوده و امسال به ۹۳ درصد پوشش طرح تنبلی چشم، ۹۷ درصد در غربالگری شنوایی و ۳۱ درصد افزایش ضریب نفوذ خدمات کاهش اعتیاد رسیده ایم.

توکلی با اشاره به اینکه ۸۷۲ نفر افراد ضایع نخاعی در لرستان حق پرستاری دریافت می‌کنند گفت: پنج هزارو ۲۵۵ نفر متقاضی مسکن می‌باشند که چهارهزار و ۴۷۲ نفر دریافت کرده، اما ۷۸۳ نفر در انتظار هستند.

انتهای پیام /د

صیانت از حقوق شهروندی از اهداف سازمان بهزیستی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.