رتبه نخست جابه جایی مسافر در کشور برای راه آهن خراسان

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با جا به جایی بیش از ۱۴ میلیون مسافر و زائر در مسیر‌های منتهی به مشهد در سال ۹۷ رتبه نخست جابجایی مسافر در راه آهن کشور را کسب کرد.

رتبه نخست جابه جایی مسافر در کشور برای  راه آهن خراساان رضوی

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد هادی ضیایی مهر مدیر کل راه آهن خراسان گفت: در سال گذشته ۱۴ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۴۹۳ زائر و مسافر از طریق ریلی در مسیر‌های منتهی به مشهد به صورت ورودی و خروجی جابجا شده اند که شاهد رشد ۱۸ درصدی جابجایی مسافر در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ بوده ایم.

وی افزود: ۵۰ درصد سفر‌های ریلی کشور از ۲۹ شهر و مرکز استان در سطح کشور به مسیر خراسان رضوی و مقصد مشهد برنامه‌ریزی و اختصاص یافته که این مسافران در مجموع با ۲۸ هزار و ۵۳۹ رام قطار به صورت ورودی و خروجی در سال گذشته جابجا شده اند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۱۲ رام قطار در مسیر ریلی مشهد – تهران تردد کرده اند.

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی با تاکید بر اینکه طرح قطار‌های حومه‌ای یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران با اولویت شهر‌های پرجمعیت مانند تهران و مشهد میباشد، ادامه داد: این طرح در راستای کمک به رفع معضلات و مشکلات حمل ونقل کلان شهر‌های بزرگ، تسهیل تردد مردم در شهرستان‌های اطراف مشهد به این کلان‌شهر و استفاده این شهرستان‌ها از امکانات شهر‌های بزرگ برنامه‌ریزی شده است.

ضیایی مهر با بیان اینکه در سال ۹۷، تعداد ۲۷۹ هزار و ۱۷۲ مسافر توسط قطار‌های حومه‌ای در مسیر مشهد- سرخس و مشهد- آزادور و بالعکس با دو هزار و ۱۴۷ رام قطار جابجا شده اند تصریح کرد: در سال گذشته، ۹۴.۵ درصد قطار‌های مسافری اعزامی از مبداء مشهد به صورت مقرر و راس ساعت تنظیمی اعزام و ۵.۵ درصد از قطار‌های اعزامی با اندکی تاخیر اعزام که میانگین تاخیر از مبدا مشهد نسبت به کل قطار‌های اعزامی ۵۱ ثانیه بوده است.

انتهای پیام//م. ن

 

کسب رتبه نخست جابجایی مسافر در سال ۹۷ توسط راه آهن خراسان رضوی  در راه آهن کشور

برچسب ها: حمل و نقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار