راز‌های جهان توسط یک ابر ستاره جدید فاش شد

یک نور کیهانی که نشان دهنده تشکیل ابرستاره‌ای در همسایگی کهکشان راه شیری است، می‌تواند رازها و نحوه شکل گیری بسیاری از ستاره‌های عالم را برای ستاره شناسان مشخص کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این توده نور که W. ۵۱ نامیده شده منجر به شکل گیری ستاره‌ای بسیار بزرگ‌تر از خورشید خواهد شد.

راز‌های جهان توسط یک ابر ستاره جدید فاش شد

این بزرگترین و قدیمی‌ترین توده ستاره‌ای در حال تشکیل در عالم هستی است که تا به امروز توسط ستاره شناسان شناسایی شده و مطالعه آن می‌تواند اطلاعات گسترده‌ای را در مورد راز‌ها و فرایند تشکیل ستاره‌ها برای انسان برملا کند.

توده یادشده حاوی مقدار زیادی گرما و نور است که بعد از تشکیل ستاره و سپری شدن عمر مفید آن منفجر شده و به شکل یک ابرنواختر به حیات خود ادامه می‌دهد.

ستاره‌های غول پیکر کمتر از یک درصد از کل ستاره‌های موجود در جهان را تشکیل می‌دهند، ولی می‌توانند بر روی شکل گیری دیگر ستاره‌های کوچک‌تر از خود تأثیر بگذارند.

پژوهشگران مرکز علمی SOFIA وابسته به ناسا که در حال تحقیق در این زمینه هستند، معتقدند خورشید در مقایسه با این ابر ستاره در حال تشکیل بسیار آرام‌تر و ساده‌تر است و با توجه به وجود ستاره‌های فراوانی که شرایطی مشابه با خورشید دارند، امروزه نکات مبهم چندانی در مورد نحوه شکل گیری و حیات آن‌ها باقی نمانده است.

اما ابرستاره در حال تشکیل W. ۵۱ که در فاصله ۱۷ هزار سال نوری از خورشید قرار دارد، عمدتاً از هیدروژن تشکیل شده و تحقیق در مورد آن نکات زیادی را در مورد نحوه تکامل ستاره‌های بزرگ عالم هستی آشکار می‌سازد. گفتنی است که جرم این ستاره حداقل ۱۰۰ برابر خورشید است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

یک ابر ستاره جدید رازهای جهان را آشکار می‌کند

برچسب ها: ناسا ، کهکشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار