ناوگان حمل و نقل عمومی اردبیل کمترین میزان تخلفات و تلفات را دارد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ناوگان حمل و نقل عمومی اردبیل کمترین میزان تخلفات و تلفات جاده‌ای را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: مطابق بررسی ها، تلفات جاده‌ای ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر استان اردبیل متجاوز از ۲ درصد نیست.

وی متذکر شد: در سایه نظارت و بازرسی، آموزش‌های مداوم به رانندگان، تعامل پلیس با رانندگان و معاینه مداوم فنی خودرو‌ها شاهد کمترین میزان تخلفات در فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل در خصوص ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز بیان کرد: میانگین عمر ناوگان اتوبوس در اردبیل ۱۱.۳۳ و در کشور ۱۰.۸۷ سال، در مینی بوس ۲۶.۶۲ و در کشور ۲۴.۵۲ سال و سواری ۱۰.۳۳ و در کشور ۱۰.۳ سال است.

رحمتی افزود: در مقایسه میانگین عمر ناوگان حمل و نقل عمومی با وضعیت کشوری، در مینی بوس با فاصله مواجه هستیم، اما نوسازی لازم است از سوی رانندگان تقاضا و استقبال شود.

وی با اشاره به نوسازی ۲۳۳ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: در بخش کامیون با ۹۴۵۷ دستگاه نیز عمر ناوگان ۱۹.۶۷ و میانگین کشوری، ۱۶.۱۷ درصد است و راهداری در صورت مشارکت و استقبال رانندگان منعی در نوسازی ندارد.

انتهای پیام/ح

نوسازی ۲۳۳ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.