افزایش بهای نفت در بازار‌های لندن و نیویورک

بهای نفت روز دوشنبه در بازار‌های لندن و نیویورک به بالاترین حد خود از اواخر سال ۲۰۱۸ رسید.

افزایش بهای نفت در بازار‌های لندن و نیویورکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بهای نفت روز دوشنبه در بازار‌های لندن و نیویورک به بالاترین حد خود از اواخر سال ۲۰۱۸ رسید و این در حالی است که درگیری‌های لیبی خطری برای عرضه نفت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر همین اساس در معاملات روز دوشنبه بازار لندن بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن با ۷۶ سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز جمعه به ۷۱ دلار و ۱۰ سنت رسید که بالاترین میزان از ابتدای ماه نوامبر است.

در همین روز در بازار نیویورک هم بهای نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینتر مدییت) برای تحویل در ماه مه با یک دلار و ۳۲ سنت افزایش، بشکه‌ای ۶۴ دلار و ۴۰ سنت مبادله شد که بالاترین حد از آخر اکتبر است.

تحلیلگران «کامرتس بانک» گفتند: «بازار نگران اختلالات جدید در عرضه نفت لیبی است». نبرد‌های شدید در اطراف طرابلس، پایتخت لیبی، بین نیرو‌های نظامی ژنرال حفتر که قصد تصرف این شهر را دارند و نیرو‌های دولت وفاق ملی که از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شده است، ده‌ها کشته برجا گذاشته است.

طبق گزارش شرکت ملی هواپیمایی لیبی «لیبین ایرلاینز» و یک منبع فرودگاهی، مقامات لیبی پس از حمله هوایی به تنها فرودگاه فعال طرابلس، رفت و آمد هواپیما‌ها را در این فرودگاه به حالت تعلیق درآوردند.

وارن پترسون، تحلیلگر شرکت «آی. ان. جی» هم گفت: «در حال حاضر به نظر نمی‌رسد درگیری‌ها خللی در تولید نفت ایجاد کرده باشد، با وجود این رویداد‌های فعلی احتمال توقف تولید و افزایش بهای نفت را بیشتر کرده است».

بازار‌های نفت روز جمعه هم شاهد افزایش بود که علت آن آمار‌های اقتصادی آمریکا بود. بر اساس این آمارها، اقتصاد آمریکا در ماه گذشته ۱۹۶ هزار شغل ایجاد کرده است که بیشتر از پیش بینی‌ها بود در حالی که در ماه فوریه ۳۳ هزار شغل ایجاد شده بود. این وضعیت از کاهش خطر رکود و در نتیجه چشم انداز تقاضای شدید انرژی حکایت دارد.

افزون بر این خالد الفالح، وزیر نفت عربستان روز دوشنبه گفت: بازار نفت در حال رسیدن به تعادل است و احتمالا کشور‌های تولیدکننده نیازی به کاهش دوباره سقف تولید نخواهند داشت؛ با وجود این هنوز زود است درباره کاهش بیشتر تولید در نشست مهم سازمان کشور‌های صادرکننده نفت، اوپک، و متحدانش درماه ژوئن اظهارنظر کرد.

به منظور افزایش بهای نفت، اعضای اوپک اواخر سال گذشته درباره کاهش یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه از تولید روزانه این سازمان از ابتدای سال ۲۰۱۹ به توافق رسیدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت نفت ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار