­اکرم امام اوغلو: انتخابات استانبول تکرار نخواهد شد

اکرم امام اوغلو، نامزد حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه در واکنش به درخواست تکرار انتخابات شهرداری در حوزه استانبول از سوی حزب عدالت و توسعه ترکیه، گفت این انتخابات تکرار نخواهد شد.

­اکرم امام اوغلو: انتخابات استانبول تکرار نخواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اکرم امام اوغلو، نامزد حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه (CHP) گفت انتخابات استانبول تکرار نخواهد شد.

امام اوغلو در اظهاراتی در استانبول گفت: «این انتخابات دوباره برگزار نخواهد شد. این موضوع دوباره تکرار نخواهد شد. این موضوع روی نخواهد داد. این کشور و مردم آن بسیار هوشیار هستند. ما می‌گوییم که این موضوع روی نخواهد داد.»

امام اوغلو گفت: «تکرار انتخابات موضوعی نیست که ما به فکر آن باشیم. آنچه ما از شورای عالی انتخابات می‌خواهیم این است که کارش را به خوبی انجام دهد تا به نتیجه انتخابات در استانبول خدشه‌ای وارد نشود. نباید اقدامات بدی در رابطه با استانبول روی دهد و گرنه جهانیان به رفتار ما خواهند خندید.»

وی افزود: «بسیار خب، اگر می‌خواهیم که اوضاع اینگونه باشد آنگاه باید هر دو ماه، یک انتخابات برگزار کنیم. ما هم اکنون به این موضوع عادت کرده ایم. کشور ما در پنج سال هفت بار انتخابات برگزار کرد. اقتصاد ما در وضع بدی به سر می‌برد. مردم ما چند قطبی شده اند. حتی کودکان پنج ساله هم نام احزاب سیاسی را می‌دانند. اجازه بدهید این وضع را متوقف کنیم و اجازه دهیم که مردم زندگی طبیعی خود را داشته باشند.»

نامزد حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه در حوزه استانبول گفت: «من باید بگویم که حزب اردوغان بازندگان بسیار بدی هستند. بازی به پایان رسیده است و ما یک بر صفر برنده شده ایم. ما دو بر صفر برنده شده ایم. موضوعی که وجود دارد این است که ما از نظر کمیت برنده نشده ایم، اما قلوب مردم را تسخیر کرده ایم. بزرگترین پیروزی ما این است که توانستیم قلوب شانزده میلیون نفر از ساکنین این شهر را تسخیر کنیم.»

گفتنی است که حزب عدالت و توسعه ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان روز سه شنبه اعلام کرد خواهان تکرار انتخابات شهرداری در حوزه استانبول است. این درخواست پس از آن صورت گرفت که شورای عالی انتخابات ترکیه با درخواست بازشماری کل آرا مخالفت کرد.

حزب عدالت و توسعه ترکیه در بیانیه خود اعلام کرده است که نامزد این حزب با اختلافی جزئی در انتخابات محلی هفته گذشته در حوزه استانبول متحمل شکست شده است.
این به منزله شکستی برای حزب عدالت و توسعه که پانزده سال در صحنه سیاسی ترکیه بی رقیب بوده است، محسوب می‌شود.
علی احسان یاوز معاون حزب عدالت و توسعه ترکیه در این رابطه گفت: ما خواهان آن هستیم که انتخابات در حوزه استانبول تکرار شود.
هرگونه تصمیم گیری درباره برگزاری مجدد انتخابات در حوزه استانبول بر عهده شورای عالی انتخابات ترکیه است.

بینعالی ییلدیریم، نخست‌وزیر پیشین ترکیه و شهردار پیشین استانبول نامزد حزب عدالت و توسعه در انتخابات حوزه استانبول بود.
امام اوغلو با اختلاف ۲۸ هزار رای توانست ییلدیریم را شکست دهد.

حزب عدالت و توسعه ترکیه از شورای عالی انتخابات این کشور خواستار بازشماری کل آرای حوزه استانبول شده بود که این درخواست رد و تنها با بازشماری پنجاه و یک صندوق در بیست و یک ناحیه موافقت شده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار