ادعای ۲ حزب ترکیه درباره پیروزی در انتخابات استانبول

بینعالی ییلدریم، نامزد شهرداری استانبول از حزب عدالت و توسعه در حالی پیروزی خود را در انتخابات اعلام کرد که نامزد ائتلاف معارضان هم خود را پیروز خوانده و گفت در انتظار اعلام نتایج نهایی است.

ادعای ۲ حزب ترکیه درباره پیروزی در انتخابات استانبولبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، بینعالی ییلدریم، نامزد شهرداری استانبول از حزب عدالت و توسعه در حالی پیروزی خود را در انتخابات محلی ترکیه اعلام کرد که نامزد ائتلاف معارضان هم خود را پیروز خوانده و گفت در انتظار اعلام نتایج نهایی است.

نتایج اولیه شمارش ۶۲ درصد از آرای معتبر انتخابات محلی ترکیه حاکی از آن است که حزب عدالت و توسعه در ۴۰ کلانشهر، جمهوریخواه خلق در ۲۰، حرکت ملی گرا در ۱۱ و دموکراتیک خلق‌ها در هشت کلانشهر پیشتاز رقابت‌ها هستند.

طبق آخرین اخبار غیررسمی حزب عدالت و توسعه توانسته است تا ساعت ۲۱ به وقت محلی، تصدی ۱۶ شهرداری کلانشهر را از آنِ خود کند.

احزاب جمهوریخواه خلق، دموکراتیک خلق‌ها و حرکت ملی گرا نیز توانسته اند تا این ساعت به ترتیب آرای ۱۰, ۳ و یک شهرداری کلانشهر را کسب کنند.

در استانبول بینالی ییلدیریم با کسب ۵۰ درصد آرا و اختلاف سه درصد از اکرم امام اوغلو پیشی گرفته است.

در آنکارا نیز منصور یواش، داوطلب ائتلاف ملت (احزاب جمهوریخواه و نیک) با کسب ۴۹.۷ درصد آرا و اختلاف ۲ درصد محمد اوزحاصکی، داوطلب ائتلاف جمهور (احزاب عدالت و توسعه و حرکت ملی گرا) را پشت سر گذاشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار