صبح امروز انجام شد؛

بهره برداری از ۲ پروژه بیمارستانی با حضور وزیر بهداشت در استان فارس

پروژه توسعه بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروزآباد و بیمارستان امام موسی کاظم (ع) در شهرستان زرین دشت با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید.

بهره برداری از پروژه توسعه بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروزآبادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با حضور وزیر بهداشت پروژه توسعه بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروزآباد به بهره برداری رسید.

عبدالخالق کشاورزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه افتتاح این طرح، گفت: بیمارستان حضرت قائم (عج) این شهرستان با میانگین ماهانه ۲۴ هزار مراجعه کننده بیماران سرپایی و دو هزار و ۲۰۰ بیمار بستری، دارای ساختمانی به متراژ ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع و دارای ۱۲۴ تخت است که با توسعه بیمارستان با چهار هزار و ۴۰۰ متر مربع زیربنا، ۸۸ تخت به این تعداد افزوده می‌شود و مجموع تخت‌های این مرکز درمانی به ۲۱۲ تخت می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه پروژه توسعه این بیمارستان آذر سال ۹۳ آغاز شده و امروز با حضور وزیر بهداشت مورد بهره‌برداری قرار گرفت، گفت: این پروژه شامل ۱۲ تخت در بخش NICU، ۱۲ تخت در بخش ICU، ۱۱ تخت در بخش CCU، ۱۵ تخت در بخش POST CCU و قلب، ۱۱ تخت در بخش بستری داخلی و جراحی مردان و همچنین ۱۵ تخت در بخش بستری داخلی و جراحی زنان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروزآباد با حضور متخصصان قلب، چشم، پوست، ارتوپد، زنان، اعصاب و روان، گوش و حلق و بینی، کلیه و مجاری ادراری، داخلی، بیهوشی، رادیولوژیست، پاتولوژیست، فوق تخصص غدد، جراح مغز و اعصاب، نورولوژیست و داخلی، پذیرای بیماران است.

کشاورزی همچنین بیان کرد: بیمارستان امام موسی کاظم (ع) در شهرستان زرین دشت نیز با مساحت ۶۰ هزار مترمربع و زیربنای ۶ هزار و سیصد متر مربع آذرماه ۸۹ افتتاح شد.

وی تصریح کرد: این بیمارستان با ۳۵ تخت فعال، دارای بخش‌های اورژانس، زایشگاه، داخلی، اطفال، زنان، جراحی، ccu دیالیز، کولیز، اتاق عمل، واحد‌های پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه سرپایی، بستری و رادیولوژی و کلینیک تخصصی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: در این بیمارستان با حضور متخصصان داخلی، اطفال، زنان، جراحی، بیهوشی، قلب و چشم به بیماران ارائه خدمت می‌شود.

کشاورزی گفت: پذیرش ماهانه پنج هزار بیمار در بخش اورژانس، دو هزار و صد مورد ویزیت متخصص، انجام ماهانه ۷۰ عمل جراحی عمومی و خدمات رسانی به ۱۸۰ بیمار در ماه به طور متوسط، بخشی از خدمات این بیمارستان است.
انتهای پیام/م

سفر وزیر بهداشت به فارس

برچسب ها: وزارت بهداشت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.