حجت الاسلام پژمانفر در گردهمایی نشریات دانشجویی وزارت علوم:

وجود مطالبه گری در جامعه باعث اصلاح ضعف‌ها می‌شود

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: باید در جامعه مطالبه‌گری وجود داشته باشد تا ضعف‌های موجود اصلاح شود و به دستاورد‌های مثبت رسید.

وجود مطالبه گری در جامعه باعث اصلاح ضعف‌ها می‌شودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گردهمایی نشریات دانشجویی وزارت علوم در سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: باید مطالبه‌گری افزایش یابد، مهم‌ترین نقش دانشجویان، وجود آن‌ها کنار مردم است، برخی بر این باورند که دانشجویان مسیر خود را از سایرین جدا کرده و در وضعیت دیگری سیر می‌کنند. یکی از شاخص‌های توسعه در جریان نشریات دانشجویی همین مورد است، امروز به چه میزان دانشجویان خود را از فضای دانشگاه بیرون کشیدند و میان مردم رفتند؟

وی افزود: ارتباط با وکلا به عنوان حق مردم تلقی می‌شود و باید این موضوع در جامعه رواج یابد به عنوان مثال چرا در مجلس موضوع شفافیت مطرح می‌شود، اما تعدادی از نمایندگان به آن رأی نمی‌دهند در حالیکه تعدادی از افراد در خانه ملت خواستار اعلام خصوصیات آرا، مرخصی و سطح حقوق نمایندگان بودند


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موضوعات مورد بحث میان ما و رئیس جمهور، منظم‌سازی جلسات شورای عالی فضای مجازی بوده است. در گذشته دو مرتبه در سال، جلساتی در این مورد برگزار می‌شد، اما با مطالبات بنده، تعداد این جلسات در سال به ۱۰ تا ۱۲ مرتبه رسیده است.

حجت الاسلام پژمان‌فر افزود: هم اکنون پیگیری مجدد پیام‌رسان‌های داخلی اراده جدی می‌خواهد که نداریم. اولویت دیگر صحن علنی مجلس است، به عنوان مثال بنده به شخصه بحث FATF و طومار‌های امضاء دانشجویان را به مجلس بردم

او گفت: بی توجهی به فضای مجازی، آن را وارد مسیر‌های دیگری می‌کند، رسانه‌ها باید تقسیم کار کنند، اما در این بخش ضعیف هستیم. باید هم‌افزایی ایجاد کنیم، به عنوان مثال نشریه‌ها با یک محور امور خود را اجرا کنند، مطالبه‌گری کنیم و در ارتباط با مسائل صنفی حرف بزنیم.

انتهای پیام//م. م

اراده جدی برای پیگیری وضعیت پیام رسان های داخلی وجود ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار