قابل سکونت نبودن ۳۰۰ واحد مسکونی سیل زده پلدختر

استاندار لرستان گفت:بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد امکان سکونت دوباره در ۳۰۰ واحد مسکونی مناطق سیل زده شهرپلدختر به هیچ وجه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید موسی خادمی  اظهار داشت: خسارت سیل به ساختمان‌های پلدختر بسیار بالا است، اما به دلیل اینکه برخی واحد‌های مسکونی همچون زیرساخت‌های اولیه را دارند، می‌توان چادر یا تجهیزات اسکان موقت را در همان محل برای مردم ایجاد کرد.

وی افزود: هزینه اجاره خانه آن دسته از شهروندان سیل زده که نمی‌توانند در منازل خود اقامت کنند به مدت یکسال پرداخت خواهد شد.

استاندار لرستان تاکید کرد:مجوز ساخت و ساز مجدد در برخی مناطق به هیچ وجه صادر نمی‌شود چراکه احداث ساختمان در مناطق حاشیه رودخانه و مکان‌های پر خطر موجب هدررفت منابع مالی، ایجاد خطرات جانی و ظلم به مردم و دولت است.

خادمی یاد آور شد: در روز‌های نخست سیل پلدختر ارتباط مسئولان و مردم شهر با یکدیگر و با خارج از منطقه قطع و همین امر موجب نابسامانی‌هایی شد، اما با گذشت زمان، روندامدادرسانی منسجم شده است.

استاندار لرستان با اشاره به حضور نیرو‌های مختلف امدادی و همچنین ارتش و سپاه در مناطق سیلزده تصریح کرد: متاسفانه عده کمی با هدف کم رنگ کردن خدمات دولت در منطقه حاضر شده اند، اما با اقدامات گسترده به مردم، این جو روانی کوتاه مدت نیز برطرف می‌شود.

خادمی با اشاره به حضور ۲۰ استان در مناطق سیل زده لرستان گفت: بنیاد مسکن به تنهایی ۱۶۰ دستگاه کمپرسی در پلدختر مستقر کرده و به زودی کار پاکسازی شهر از گل و لای و آثار سیل به اتمام می‌رسد.

بر اثر سیل روز دوشنبه ۱۲ فروردین ماه، رودخانه‌های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهر‌های خرم آباد، نورآباد، دورود، معمولان و پلدختر شد.

هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.

برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال است و تاکنون ۱۵ نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام /م

۳۰۰ واحد مسکونی سیل زده پلدختر قابل سکونت نیست

برچسب ها: حوادث ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار