۳.۲ میلیون متر مکعب لایروبی انهار در سیستان انجام شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته لایروبی انهار در سیستان برای آمادگی سیلاب و هدایت آب به چاه نیمه ها، شبکه ها، دریاچه هامون و زمین‌های کشاورزی منطقه انجام شد.

میلیون متر مکعب لایروبی انهار در سیستان انجام شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سه میلیون و ۲۷۰ هزار و ۵۰۰ متر مکعب برابر با ۵۱ هزار متر، سال گذشته لایروبی انهار در سیستان برای آمادگی سیلاب و هدایت آب به چاه نیمه ها، شبکه ها، دریاچه هامون و زمین‌های کشاورزی منطقه انجام شد.

باقر کرد  اظهار داشت: سال گذشته قراردادی برای لایروبی انهار و ساماندهی رودخانه‌های سیستان با اعتبار پنج میلیارد تومان به حجم ۱۶ میلیون متر مکعب برای پنج سال متوالی توسط شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با پیمانکاران منعقد که در سال نخست این قرارداد حدود ۳.۳ میلیون متر مکعب آن انجام شده است.

وی ادامه داد: بیشترین لایروبی انجام شده سال گذشته با ۲.۵ میلیون متر مکعب در زهک و بقیه در شهرستان‌های هیرمند و هامون بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد که این قرار داد عملیاتی‌ترین برنامه برای تامین آب در سیستان محسوب می‌شود که با جدیت مورد توجه است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مهار سیلاب غیر قابل کنترل کشور افغانستان به سیستان گفت: تجهیز ماشین آلات سنگین و امکانات مورد نیاز، تعمیر و سرویس تاسیسات آبی اصلی از جمله سد‌های سیستان، زهک و ورودی چاه نیمه‌ها و دیگر انهار اصلی قبل از وقوع سیلاب، تقویت و ترمیم دایک، انسداد تمام خروجی‌های غیر مجاز در طول رودخانه سیستان و کانال‌های اصلی و انهار، ساخت خاکریز حفاظتی و هدایت به موقع آب به ظرفیت کامل از مهمترین اقدامات بوده است.

کرد ادامه داد: همچنین برگزاری نشست‌های متعدد ستاد بحران در شهرستان ها، تامین آب مورد نیاز کشاورزان و هدایت مطلوب آب به سمت قسمت‌های مختلف تالاب بین المللی هامون از دیگر اقدامات برای مهار سیلاب در سیستان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/گ

 لایروبی انهار در سیستان انجام شد

برچسب ها: سیلاب ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار