کاهش متوفیان حوادث رانندگی در فارس

فرمانده انتظامی فارس از کاهش ۵۵ درصدی متوفیان تصادفات رانندگی درون و برون شهری در طرح نوروزی ۹۸ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده انتظامی فارس در مراسم صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس، بیان کرد: با اشاره به تردد حدود ۲۳ میلیون خودرو از ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۶ فروردین ماه سال جاری، شاهد کاهش ۵۵ درصدی متوفیان و ۱۲ درصدی مجروحان حوادث رانندگی در طرح نوروزی استان فارس بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه ۳۸ درصد از تصادفات منجر به فوت و جرح، ناشی از بی توجهی به جلو و خستگی و خواب آلودگی بوده است، افزود: بیشترین ساعات وقوع تصادفات، ۱۶ تا ۲۰ شب بوده است.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص تمهیدات پلیس در طرح نوروزی، ادامه داد: فرهنگ سازی ترافیک و برپایی ایستگاه شادمانی و سلامت با مشارکت سایر دستگاه ها، از اقدامات خیلی خوبی بود که در سطح استان فارس انجام و منجر به کاهش حوادث رانندگی شد.
فرمانده انتظامی استان فارس، آشکارسازی نقاط حادثه خیز و اصلاح آن، فرهنگ سازی و حضور مستمر پلیس در خیابان و جاده‌ها را سه ضلع کاهش تصادفات رانندگی در این ایام دانست و تصریح کرد: فرهنگ سازی بخصوص از طریق صدا و سیما نقش موثری در کاهش سوانح در ایام نوروز داشت و باید آنچنان روی این مساله کار شود که راننده به دور از دوربین و پلیس، خود را مقید به رعایت قوانین بداند.

وی با اشاره به اینکه نیرو‌های مسلح دژ محکم کشور هستند، افزود: مجاهدت، وحدت و انسجام این نیرو‌ها در ماموریت‌های مختلف باعث رضایتمندی مردم شده است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در طرح نوروزی ۹۸، ۱۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده است، گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/چ

تصادفات رانندگی در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار