شورای شهر همواره پشتیبان شهرداری بوده است

شهردار کرمان گفت: شورای شهر همواره پشتیبان شهرداری بوده و در شهرداری نیز همواره تلاش شده که موضوع غیرکارشناسی در شورای شهر مطرح نکنیم.

شورای شهر همواره پشتیبان شهرداری بوده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سید مهران عالم زاده شهردار کرمان در دیدار رئیس و اعضای شورای شهر با استاندار کرمان گفت: شورای شهر همواره پشتیبان شهرداری بوده و در شهرداری نیز همواره تلاش شده که موضوع غیرکارشناسی در شورای شهر مطرح نکنیم.

وی با اشاره به اینکه اولویت اول در شهرداری کرمان طی سال گذشته پرداخت حقوق کارکنان بوده است، تاکید کرد: در گذشته شاهد اعتصاب‌های کارگری بودیم و تا پایان سال گذشته از تعهدات خود جلوتر حرکت کرده ایم و بر این اساس همراهی شرکت‌های پیمانکاری با شهرداری افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: اتمام پروژه‌های نیمه تمام نیز یکی از اولویت‌ها است که در این راستا سه پروژه به اتمام رسیده و مابقی در دست انجام است.

وی به بهسازی و نوسازی ۳۰ دستگاه از ناوگان خودرویی شهرداری کرمان نیز اشاره و بیان کرد: در حوزه آبخیزداری و آبخوان داری و برای مهار آب‌های ناشی از بارندگی مطالعاتی انجام شده که اجرای آن‌ها به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی یادآور شد: فردا نیز نشستی با کارشناسان مربوطه درباره تراموا در کرمان خواهیم داشت.

یکی از اعضای شورای شهر کرمان نیز در این نشست گفت: سعی شده ساختار درآمد شهرداری که نظام کارآمدی نبود را به شکلی کارشناسی، اصولی و قانونی دنبال کنیم.

حسین چناریان افزود: علت ارائه بودجه‌های غیر کارشناسی در سال‌های گذشته، نبود نظام کارشناسی حاصل از بررسی درآمد‌های شهرداری بود که این نظام تا حدودی اصلاح شده و به نظام کارشناسی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: کار بسیار کارشناسی عمیق و خوبی در زمینه بودجه در شورای شهر کرمان انجام و بر مبنای همین موضوع، بودجه سال ۹۸ تعیین شد که تداوم این روند در یک شرایط عادی و مناسب اقتصادی و اجتماعی می‌تواند در آینده مبنای درآمد‌های پایدار برای شهرداری باشد.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر کرمان نیز گفت: مردم کرمان استقبال بسیار خوبی از اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری می‌کنند و باید شرایطی را فراهم کنیم که بتوانند بهتر در این برنامه‌ها حضور یابند.

زهرا ایرانمنش، نبود سالن مناسب برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری را از مشکلات کرمان برشمرد و ادامه داد: کودکان کار و خیابانی معضلی برای مردم ایجاد کرده اند و این در حالی است که شهرداری فقط متولی جمع آوری این افراد است و سایر سازمان‌های دست اندرکار باید برای ساماندهی آن‌ها اقدام کنند.

وی بیان کرد: می‌خواهیم کرمان را به عنوان شهر دوستدار کودک معرفی کنیم که در این رابطه دبیرخانه آن تشکیل و برنامه‌های آغازین آن انجام شده و آمادگی داریم که زیرساخت‌های لازم را آماده کنیم.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر کرمان نیز با اشاره به اینکه روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ نفر در شهر کرمان فوت می‌شوند، گفت: جای لازم برای دفن اموات وجود ندارد و برای حل این مشکل در حال حاضر از قبور ۲ طبقه استفاده می‌شود.

محمد خدادادی افزود: مشکل اصلی آرامستان کرمان در حوزه تامین آب و برق است که از توان شهرداری خارج و لازم است که در این زمینه دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند و اگر خدای ناکرده اتفاق نامترقبه‌ای رخ دهد وضعیت برای مردم مشکل ساز خواهد شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار