استقرار ۱۵۵ مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی

۱۵۵ نفر مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، رکنی، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در راستای اجرای طرح استقرار ۱۵۵ مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی خودبازرسی درون کارگاهی، پارسال برای ۲۱۱ نفر افراد معرفی شده از سوی کارفرما‌ها به عنوان مسئول ایمنی، پرونده افراد تشکیل و برای توانمند سازی این افراد ۱۱ هزار و ۸۱۶ نفر ساعت آموزش‌های ایمنی برگزار شد.

وی افزود: از بین افراد معرفی شده ۱۵۵ نفر موفق به اخذ گواهی تایید صلاحیت شده اند که امسال در کارگاه‌های تولیدی استان مستقر شدند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: رویکرد اساسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای توسعه فرهنگ ایمنی، بهبود شرایط محیط کار و کاهش حوادث ناشی از کار، استفاده از مدل خودبازرسی دورن کارگاهی است.

وی ادامه داد: در این مدل، کارفرما ملزم به بکارگیری یک نفر نیروی واجد صلاحیت با عنوان مسئول ایمنی است که انتخاب مسئول ایمنی بر اساس مدرک تحصیلی، سوابق آموزشی ایمنی، سابقه کار و تعداد کارگران کارگاه و مطابق با آیین نامه ابلاغی است.

رکنی گفت: مهمترین وظیفه مسئول ایمنی تهیه و تدوین خط و مشی ایمنی کارگاه و تدوین برنامه شناسایی خطرات و ارزیابی خطر در کارگاه است.

انتهای پیام / ط آ

۱۵۵ مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی استقرار یافتند

 

برچسب ها: وزارت کار ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.