مصالحه ۸۱ درصدی پرونده‌ها در کلانتری‌های مازندران

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران از مصالحه ۸۱ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان در پارسال خبر داد.

سرهنگ مسعود تقدیسی لاریجانی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ایجاد زمینه‌های رشد و تعالی فردی و اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین وظایف نیروی انتظامی است، از این رو مرکز مشاوره و مددکاری اجتماعی به منظور کمک به ارتقاء سطح فکری و توانایی فردی و اجتماعی افراد جامعه در سازمان پلیس تعریف شد.

وی با اشاره به بکارگیری کارشناسانی مجرب در زمینه‌های روانشناسی، مشاوره و مددکاری در این مراکز، افزود: مقابله موثر و کارآمد با مسائل و مشکلات زندگی و شناسایی ریشه‌های رفتار‌های نابهنجاری که امنیت اجتماعی و بهداشت روانی مردم را به خطر می‌اندازد از جمله وظایف کارشناسان این مرکز به شمار می‌رود.

سرهنگ تقدیسی گفت: مرکز مشاوره استان در سال گذشته با بهره گیری از مشاوران و مددکارانی مجرب و کارآزموده در مرکز استان و ۳۴ کلانتری سطح استان گام‌های موثری را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برداشته است که در این راستا از ۱۹ هزار و ۶۱۶ پرونده ارجاعی به این مراکز ۸۱ در صد منجر به مصالحه شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران موضوعاتی نظیر اختلافات خانوادگی، نزاع و درگیری فردی و مسائل حقوقی و اجتماعی را از مهمترین موضوعات بررسی شده در این مراکز عنوان کرد و گفت: تمرکز اقدامات پیشگیرانه بر روی خانواده‌ها به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی از دیگر ماموریت‌های مرکز مشاوره و مددکاری است.

سرهنگ تقدیسی با اشاره به برگزاری جلسا ت آموزشی در مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری، پایگاه بسیج و انجمن اولیا ومربیان مدارس با موضوع آموزش مهارت‌های زندگی توسط کارشناسان مشاوره ومددکاری در سطح استان در قالب طرح مشاوره فعال، افزود: در طول سال گذشته بیش از ۲۱۱ جلسه آموزشی برگزار و در مجموع ۱۷ هزارو ۶۹۸ نغر از این آموزش‌ها برخوردار شده اند.

وی گفت: طرح بهداشت روانی و آموزش کارکنان را از دیگر اقدامات این مرکز برشمرد و گفت: در مجموع هزارو ۶۷۲ نفر از سربازان وظیفه و کارکنان انتظامی استان در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها از این خدمت بهره‌مند شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران از اجرای طرح مشاوره پیش از ازدواج در این مرکز نیز خبر داد و با اشاره به برخورداری ۵ هزارو ۴۹۰ نفر از این آموزش‌ها گفت: حضور کارشناسان مرکز مشاوره در صدا وسیما به منظور ارائه آموزش مسائل خانوده به مخاطبان و انتشار مقالات و مباحث علمی در مجلات و نشریات از جمله ماموریت‌های مرکز مشاوره به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه برخورداری از کلیه خدمات مرکز مشاوره و کلانتری‌های استان برای مردم به صورت رایگان است، گفت: مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی مازندران واقع در ساری، خیابان معلم، کوچه معلم دهم با شماره تلفن: ۳۳۲۴۷۴۷۳ –۲۱۸۲۶۱۹۴ همواره آماده خدمات مشاوره‌ای به مردم است.

انتهای پیام/ م

مصالحه پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره ومددکاری کلانتری‌های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار