بیشتر آمریکایی‌ها معتقدند گزارش مولر ترامپ را تبرئه نمی‌کند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد بیشتر آمریکایی‌ها معتقدند گزارش مولر درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا ترامپ را در این زمینه تبرئه نمی‌کند.

بیشتر آمریکایی‌ها معتقدند گزارش مولر ترامپ را تبرئه نمی‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از هیل، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد بیشتر آمریکایی‌ها معتقدند گزارش رابرت مولر درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، را در این زمینه تبرئه نمی‌کند.

بر اساس نظرسنجی Navigator که نتایج آن نخستین بار توسط پُلیتیکو منتشر شد، تنها ۳۰ درصد از شرکت کنندگان گفتند که ادعای ترامپ و طرفدارانش را که می‌گویند گزارش مولر به طور کامل ترامپ را در پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا تبرئه می‌کند، باور دارند.

این نظرسنجی پس از آن برگزار شد که ویلیام بار، دادستان کل آمریکا، با ارائه خلاصه‌ای از یافته‌های تحقیقات مولر، گفت او مدرکی دال بر ارتباط میان ستاد انتخاباتی ترامپ و روس‌ها پیدا نکرده است. بار همچنین افزود مولر درباره اینکه آیا رئیس جمهور آمریکا بر سر راه اجرای عدالت مانع تراشی می‌کند، موضعی اتخاذ نکرده است.

همچنین ۴۵ درصد از شرکت گنندگان در این نظرسنجی گفتند معتقدند گزارش مولر جامع نخواهد بود. ۱۸ درصد نیز گفتند برای اظهارنظر در این زمینه اطلاعات کافی ندارند.

۵۱ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی که ۴۶ درصد آن‌ها رأی دهندگان مستقل هستند –وابسته به هیچ حزبی نیستند– گفتند نگران آن هستند که دولت ترامپ بابت فساد، رفتار‌های غیراخلاقی و مدیریت نادرست مسائل مهم مجازات نشود.

۴۲ درصد نیز گفتند نگران آن هستند که دموکرات‌ها از قدرت و اختیارات خود در کنگره برای حمله به دولت ترامپ استفاده کنند.

در این نظرسنجی، هزار و پنج نفر شرکت کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار