رئیس کمیسیون عمران مجلس:

پرواز‌های چارتری باید در مسیر‌های کم مسافر انجام شود

رضایی کوچی گفت: بر اساس اصول فنی، پرواز‌های چارتری باید در مسیر‌های هوایی کم مسافر فعال شود، نه اینکه مسیر‌های پر تردد به ایرلاین‌ها فروخته شود.

ببه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس در  با اشاره به بالا بودن قیمت بلیط پرواز‌های هوایی در کشور، گفت: معتقدم عامل اصلی افزایش قیمت بلیط هواپیما، فعالیت شرکت‌های چارتری بوده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه چارتری‌ها در چند ماه اخیر، با وجود اعلام وزیر راه و شهرسازی به فعالیت خود ادامه داده اند و می‌توان گفت که بخش عمده‌ای از مشکلات پرواز‌های هوایی به ویژه در حوزه قیمت بلیط، به علت فعالیت این شرکت‌ها است.


بیشتر بخوانید: ارسال ۵۴۴ تن اقلام ضروری از سوی شرکت هواپیمایی ایران ایر به مناطق سیل زده


وی گفت: فعالیت شرکت‌های چارتری موجب می‌شود که یک انحصار ویژه برای فروش بلیط هواپیما برای این شرکت‌ها ایجاد شود و آنها قادرند که بلیط را با هر قیمتی به فروش برسانند.

رضایی کوچی ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس بار‌ها در جلسات مشترک با وزیر راه و شهرسازی و مسئولان سازمان هواپیمایی اعلام کرده که فعالیت شرکت‌های چارتری در حوزه صنعت هوایی باید متوقف شود و مسئولان بار‌ها قول داده اند که جلوی این موضوع را می‌گیرند، اما هنوز چارتری‌ها فعال هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: بر اساس اصول فنی، پرواز‌های چارتری تنها باید در مسیر‌های هوایی کم مسافر فعال شود، نه اینکه ایرلاین ها، فروش بلیط پرواز‌های پرتردد را به چارتری‌ها بدهند و آن‌ها بر اساس منافع خود قیمت گذاری کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور باید با جدیت در برابر فعالیت شرکت‌های چارتری ایستادگی کند تا در آینده آرامش به بازار پرواز‌های هوایی برگردد.

انتهای پیام/

فعالیت شرکت‌های چارتری عامل اصلی افزایش قیمت بلیط هواپیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار