آموزش ۱۱هزار امدادگر خراسانی درهلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۱۱ هزار و ۱۸۷ نفر از مردم در قالب ۵۹۷ دوره در خراسان رضوی آموزش‌های اولیه امدادی را فرا گرفتند.

آموزش ۱۱هزار امدادگر خراسانی درهلال احمربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،سید مجتبی احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی امروز در جمع اصحاب رسانه گفت: سال گذشته در قالب ۵۹۷ دوره تعداد ۱۱ هزار و ۱۸۷ نفر از مردم خراسان رضوی آموزش‌های اولیه امداد را فراگرفته‌اند و برای افزایش آمادگی در برابر مخاطرات نیز ۱۳ هزار و ۸۸۱ نفر نیز در قالب ۴۹۶ دوره، آموزش دیده‌اند.
 
وی تصریح کرد: امدادگران استان هر سال در سه مرحله بازآموزی تابستانی، زمستانی و نوروزی در دوره‌های آموزشی و توان افزایی شرکت می‌کنند و همین امر موجب به روز شدن دانش حرفه‌ای و توان امدادی آنان در موقع بروز حوادث می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: آموزش‌های تخصصی و بازآموزی امدادگران در کنار عوامل مهمی چون در اختیار داشتن تجهیزات به روز و کافی عامل مهمی در موفقیت در امدادرسانی مؤثر و مفید هلال احمر در سیلاب‌های اخیر محسوب می‌شود.

احمدی افزود: حدود ۴۰۰ نفر از امدادگران نیز در دوره‌های تخصصی نجات در چهار بخش نجات در جاده، کوهستان، آوارو خدمات پیش بیمارستانی شرکت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: آموزش‌های تخصصی پایدار امدادگری عمومی نیز شامل دوره‌های امداد و نجات و همچنین دوره‌های تخصصی امداد در بخش‌های اسکان اضطراری، پشتیبانی در عملیات و تغذیه در شرایط اضطراری برای بیش از ۵۴۵ نفر از امدادگران این جمعیت برگزار و گواهی‌های آموزشی به آنان ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: تاکنون ۸۴۳ میلیون تومان کمک‌های نقدی از صندوق‌های استان برای کمک به سیل‌ زدگان جمع‌آوری شده که ۶۰ درصد این رقم متعلق به مردم مشهد است.

انتهای پیام//ف. س


امدادرسانی مفیدتر با آموزش‌های تخصصی امدادگران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.