نماد‌هایی که در این هفته شانسی برای پیروزی در رقابت داشتند کم نبودند، اما این هفته نماد معدنی "کگل" بیشترین جهش را تجربه کرد.

معدنی‌ها نماد پر بیننده بورس در هفته‌ای گذشت/ شاخص کل در پله ۱۹۹ هزار واحدی ایستادبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت با جهش یک تا ۲ روزه توانست شاخص کل را به پله ۲۰۰ هزار واحدی برساند. جهشی بی سابقه ای که به گفته کارشناسان در ۵۰ سال اخیر تقریبا بی سابقه بوده است.

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  تنها دلیل افزایش حجم معاملات در هفته اخیر را افزایش اعتماد جامعه به بازار سرمایه دانست و گفت: نقدینگی به سمت بازار سرمایه سوق پیدا کرده و این جهش های یکباره در شاخص کل بیان گر همین موضوع است.

وی افزود: البته دلایلی نظیر افزایش نرخ ارز نیمایی هم منجر به این اتفاق شده است. در هفته های آینده هم با جهش های خوبی همراه خواهیم بود زیرا به نظر می رسد ثبات، تقریبا در اقتصاد حکم فرما است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: تحلیل‌هایی نظیر رشد اقتصادی منفی ۳.۸ درصد اقتصاد ایران در سال ۹۸، تورم ۳۷ درصدی در سه ماهه پایان سال ۹۷ و کاهش ارزش پولی این پیام را به فعالان اقتصادی و حتی مردم عادی جامعه منعکس کرد که به دنبال کسب سود در بازاری غیر از بازار‌های ریالی و غیر رسمی بروند.


بیشتر بخوانید: پرونده هفته سوم بورس با رشد مِسی‌ها بسته شد


آقابزرگی تأکید کرد: متأسفانه یا خوشبختانه در کشور بازار متشکل و قانونمندی بجز بازار سرمایه نداریم. نبود ثبات در بازار‌ها نقدینگی را به سمت بازار سرمایه متمرکز و جذابیت بورس را برای سرمایه گذاری بیشتر کرد. نکته جالب این است که ثبات در نرخ commodity یا همان کالای اولیه و نفت این اجازه را به نقدینگی می‌دهد که از چرخش در سیستم بانکی به سمت بازار‌های قانونمندتر و پرسود‌تر حرکت کند.

کدام نماد در هفته ای که گذشت بیش ترین صعود را تجربه کرد؟

تابلوی تالار شیشه ای، این هفته روزهای پر صعودی را سپری کرد اما روز پایانی خود را با ریزش ۱۹۷۹.۵۴ واحدی مواجه شد. نمادهایی که در این هفته شانسی برای پیروزی در رقابت صعود داشتند کم نبودند اما این هفته نماد "کگل" که نمادی معدنی است  بیشترین جهش را تجربه کرد.

ل

در نهایت بورس و اوراق بهادار در هفته ای که گذشت حتی با ریزش 2 هزار واحدی در آخرین روز کاری، توانست با رشد 6 هزار واحدی به پله 199 هزار واحد دست پیدا کند. لزوم تداوم این رشد چشمگیر و استقبال بی نظیر از بازار سرمایه، حفظ استقلال این بازار و همچنین شفافیت هر پچه بیشتر قوانین بیان شده است.

انتهای پیام/

شاخص بورس و اوراق بهادار با ۶ هزار واحد رشد روی پله ۱۹۹ هزار واحدی ایستاد

برچسب ها: بورس ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار