مدیرکل منابع طبیعی استان فارس:

برداشت هرگونه گیاه دارویی در فارس ممنوع است/برخورد قضایی با متخلفان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از ممنوعیت برداشت بدون مجوز گیاهان دارویی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: با توجه به آغاز برداشت گیاهان دارویی از مراتع، تاکنون مجوز برداشت ۱۲۰ تن انواع گیاهان دارویی در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه برداشت‌ها به صورت مصرف شخصی و تجاری و اقتصادی انجام می‌شود، افزود: افرادی که برداشتشان تجاری است باید برای دریافت مجوز به اداره کل منابع طبیعی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

بوستانی با تاکید بر اینکه برداشت هرگونه گیاه دارویی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع است، تصریح کرد: درصورتی که افراد بدون مجوز اقدام به برداشت گیاهان دارویی کنند، محصولات آن‌ها به عنوان کالای قاچاق محسوب و با آن‌ها برخورد قضایی و قانونی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس ادامه داد: پارسال مجوز برداشت ۱۸۰ تن انواع گیاهان دارویی برای متقاضیان در استان صادر شد.

بوستانی افزود: دمبل کوهی، کنگر، آنغوزه، آویشن، بادام کوهی، بنه و گلابی وحشی ازجمله گونه‌های مختلف گیاهان دارویی مراتع استان فارس است که علاوه بر مصرف داخلی به خارج از کشور هم صادر می‌شود.

برداشت گیاهان دارویی در استان فارس از اواخر اسفندماه شروع شده است و تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

شهرستان های جهرم، شیراز، فیروزآباد، لارستان، استهبان، فسا، رستم و ممسنی ازجمله مناطق مستعد رشد گیاهان دارویی در استان فارس است.
انتهای پیام/م

ممنوعیت برداشت بدون مجوز گیاهان دارویی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.