رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد؛

امید به زندگی گیلانیان بیشتر از استان‌های کشور/ سبک زندگی مهمترین عامل سلامتی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: گیلانیان بیشتر از استان‌های کشور به زندگی امیدوارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شاهرخ یوسف زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در همایش افتتاحیه هفته ملی سلامت که با شعار" مراقبت‌های اولیه بهداشتی، راهی به سوی پوشش همگانی سلامت" در سالن شهید عفیفی ناحیه ۲ رشت برگزار شد، گفت: در سال ۵۷ امید به زندگی ۵۴ سال بوده، اما در حال حاضر امید به زندگی در کشور ۷۴ سال و در گیلان به ۷۶ سال رسیده است.

وی، با اشاره به روند رو به رشد افزایش طول عمر، افزود: این امر یک موهبت الهی است که در سایه سار علم و دانش به ما ارزانی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه سبک زندگی مهمترین عامل سلامتی است، گفت:نقش خود مراقبتی و تامین سلامتی بر عهده هر فرد است و سلامت جسمی، روحی و نقش اجتماعی فعال آن باید از سنین کودکی آغاز و سرمشق سبک زندگی افراد قرار گیرد.

 شاهرخ یوسف زاده افزود: رژیم غذایی مناسب و انجام فعالیت‌های ورزشی مناسب ۲ عامل مهم سبک زندگی است که می‌تواند به سلامت افراد و همچنین توانمندی آنان کمک کند.

وی با بیان اینکه گیلان، پیر‌ترین استان کشور است، گفت: باید با خودمراقبتی در دوره مختلف زندگی ازجمله جوانی و میانسالی بتوانیم از طول عمرمان در دوره سالمندی لذت ببریم.

همچنین در این همایش، نادر جهان آرای، مدیر کل آموزش و پرورش گیلان، با بیان اینکه، سلامت محور توسعه هر جامعه است، گفت: افراد سالم به ویژه کودکان و نوجوانان که نسل آینده ساز جامعه اند می‌توانند ضمن توانمندی‌های خود به توسعه هرچه بیشتر جامعه نیز کمک کنند.

وی از اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس استان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۵۴ هزار دانش آموز دختر و پسر استان معادل ۱۶ درصد از جمعیت دانش آموزی، به عنوان سفیران سلامت در ۳ هزارو ۷۰۰ واحد آموزشی فعالیت دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: این سفیران، ضمن اجرای ویژه برنامه‌های مختلف در حوزه بهداشت، درمان و آموزش در مدارس همچنین بر آموزش و مشارکت والدین دانش آموزان و خانواده‌ها در امر خودمراقبتی با هدف بهبود هرچه بیشتر وضعیت سلامت و بهداشت نیز فعالیت می‌کنند.

اول تا هفتم اردیبهشت ماه هفته ملی سلامت است.

انتهای پیام/م.ع

 

مردم گیلان بیشتر از استان های کشور به زندگی امیدوار هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.