جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد؛

کاهش بی‌سابقه محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه

تازه‌ترین نظرسنجی نشان می‌دهد محبوبیت امانوئل مکرون به پایین‌ترین حد از زمان انتخاب او به ریاست جمهوری فرانسه رسیده است.

کاهش بی‌سابقه محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، تازه‌ترین نظرسنجی که نتایج آن روز شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد محبوبیت امانوئل مکرون به پایین‌ترین حد از زمان انتخاب او به ریاست جمهوری فرانسه رسیده است و فقط ۲۷ درصد مردم فرانسه از عملکرد او رضایت دارند.

طبق نظرسنجی موسسه «اوپینیون وی Opinionway» که نتایج آن روز شنبه انتشار یافت، فقط ۲۷ درصد فرانسوی‌ها از عملکرد امانوئل مکرون رضایت دارند که نسبت به ماه مارس ۵ درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین حد از زمان انتخاب او به ریاست جمهوری فرانسه رسیده است.

اما طبق نظرسنجی موسسه «ب. و. آ» BVA که با توجه به فضای به وجود آمده پس از حادثه آتش سوزی در کلیسای نوتردام پاریس انجام گرفت و نتایج آن روز جمعه انتشار یافت، محبوبیت مکرون ۳ درصد افزایش یافته و به ۳۲ درصد رسیده است.


بیشتر بخوانید: پاریس دوباره صحنه جنگ شد + فیلم


از سوی دیگر در نظرسنجی موسسه «ایفوپ» برای هفته نامه «ژورنال دو دیمانش» محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه نسبت به ماه مارس تغییری نکرده و همچنان بر روی ۲۹ درصد باقی مانده است. در این نظر سنجی محبوبیت ادوار فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه ۳۳ درصد است که نسبت به ماه مارس ثابت مانده است.

طبق نتایج نظرسنجی اوپیینون وی ۵ درصد فرانسوی‌ها از عملکرد مکرون کاملا راضی، ۲۲ درصد راضی، ۳۰ درصد ناراضی و ۴۰ درصد به شدت ناراضی هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد حمایت فرانسوی‌ها از جنبش مردمی مخالف نظام سرمایه‌داری با یک درصد کاهش به ۴۸ درصد رسیده است، اما هنوز ۴۸ درصد از این جنبش حمایت نمی‌کنند که نسبت به ماه مارس تغییری نداشته است. ۴ درصد هم نظری در این مورد نداشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، نظرسنجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار