معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان؛

طرح های بهداشتی همدان شناسنامه‌دار شوند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: باید پروژه‌های نیمه‌کاره بهداشتی همدان شناسنامه‌دار شوند تا بتوان در جذب اعتبارات این پروژه‌ها گام برداشت.

طرح های بهداشتی همدان شناسنامه‌دار شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رشید حیدری‌مقدم امروز در آیین افتتاحیه هفته سلامت در مرکز خدمات جامع سلامت امیرالمؤمنین (ع) شهرستان همدان اظهار داشت: حوزه سلامت نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و مدون است و ما باید قدردان کسانی باشیم که در این حوزه زحمت کشیده‌اند.

وی افزود: در گذشته مهم‌ترین دغدغه در حوزه سلامت، بیماری‌های واگیر بود، اما امروز مهم‌ترین دغدغه بیماری‌های غیرواگیر است و ما در این موضوع باید همگام با علم روز دنیا پیش رویم و با واقعیت‌های دنیا منطبق باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه در سال ۲۰۳۰ بخش عمده‌ای از زندگی ما حتی وسایل زندگی بر مبنای وب خواهد بود بیان کرد: سلامت از جمله دغدغه‌هایی است که باید به‌روز شود، زیرا با ابزار دیروز و امروز نمی‌توان فردا را مدیریت کرد.

وی سامانه سیب را یکی از ابزار‌های بروز و کارآمد حوزه بهداشت برشمرد و ادامه داد: اقتصاد تک‌محصولی وابسته به نفت به‌زودی خواد مرد بنابراین باید بتوانیم ایده‌ها را در دانشگاه‌ها به محصول تبدیل کنیم و از این طریق به غیر از نفت هم در اقتصاد حرف برای گفتن داشته باشیم.

حیدری‌مقدم بیان کرد: هر یک دلار که در حوزه بهداشت هزینه می‌شود چهار دلار از هزینه‌های بخش درمان را کاهش می‌دهد بنابراین باید خودمراقبتی و سبک زندگی سالم مورد توجه قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان در ادامه از فرماندار همدان درخواست کرد پروژه‌های نیمه‌کاره بهداشتی همدان را شناسنامه‌دار کنند تا بتوان در جذب اعتبارات این پروژه‌ها گام برداشت.

انتهای پیام/ د

شناسنامه دار شدن طرح های بهداشتی همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.