بیمه ۳ هزار و ۸۰۰ هکتاری اراضی شالیزاری در آمل

مدیرجهاد کشاورزی آمل از پوشش بیمه‌ای ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به پوشش بیمه‌ای ۳ هزار و هشتصد هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان گفت: در حال حاضر بیمه به عنوان یک ابزار مناسب مدیریت ریسک، تنها راهکار حفاظتی از کشاورزان در برابر حوادث غیر مترقبه و جبران کننده بخشی از خسارات وارده احتمالی است که می‌تواند کشاورزان را به تولید دلگرم و امیدوار کند.

وی با بیان ضرورت افزایش و گسترش پوشش بیمه‌ای در بخش کشاورزی گفت: علیرغم عدم استقبال مناسب بهره برداران از مقوله بیمه، توسعه سطح بیمه محصولات کشاورزی از سیاست‌ها و اولویت‌های این مدیریت بوده و سعی شده با تمرکز فعالیت‌های آموزشی ترویجی و همایش‌های دهیاران و اعضای شورای اسلامی در این راستا گامی موثر برداشته شود.

 اسلامی افزود: خوشبختانه سطح تحت پوشش بیمه در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد چشمگیری داشته و به بیش از دو برابر رسیده است.

وی بر اهتمام و تعهد کارشناسان در اطلاع رسانی و توجیه بهره برداران در زمینه اهمیت بیمه تاکید نمود و افزود: تمام کشاورزان باید برای بیمه کردن محصولات کشاورزی خود اقدام کنند چراکه تنها اهرم حمایت از کشاورزان و بهره برداران در مواقع بحران وحوادث، بیمه محصولات کشاورزی است.
انتهای پیام/س
 
 

بیمه تنها راهکار حفاظتی کشاورزان در برابر حوادث

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.