افزایش اعتماد شالیکاران به بیمه محصولات کشاورزی /پایان خرداد، آخرین مهلت بیمه برنج

مدیرصندوق بیمه کشاورزی مازندران از تمدید بیمه تضمین برنج در استان خبر داد.

رضوی نیا مدیرصندوق بیمه کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به استقبال اخیر کشاورزان برای بیمه محصول برنج، گفت: بیمه برنج تا پایان خردادماه تمدید شده است و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات کشارزی، شعب بانک کشاورزی و شرکت خدمات بیمه‌ای مستقر در شهرستان‌ها به بیمه محصول برنج اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی شامل بیمه عادی و بیمه تضمین تولید برنج است، افزود: پرداخت خسارت به محصول برنج که بر اثر عوامل قهری و طبیعی دچار کاهش تولید در واحد سطح کاهش شده است می‌شود.

رضوی نیا به بیمه تضمین تولید اشاره کرد و گفت: هر عاملی مانند بیماری بلاس و کرم ساقه خوار برنج که سببب کاهش کمی و کیفی محصول برنج شود، مشمول دریافت غرامت می‌شود.

مدیرصندوق بیمه کشاورزی مازندران با بیان اینکه بیمه محصول کشاورزی برنج دو نوع است و شامل بیمه تفکیک واریته بومی و پرمحصول می‌شود، افزود: شرایط پرداخت حق بیمه محصول بومی برای کشاورز از ۶ تا ۹۰ هزار تومان و تعهد دولت برای پرداخت غرامت ۶ تا ۱۰ میلیون تومان است.

وی گفت: بیمه تضمین تولید نیز با واریته برنج پرمحصول با پرداخت حق بیمه ۱۰ تا ۱۰۰ هزار تومان و تعهد دولت برای پرداخت غرامت ۷ تا ۱۱ میلیون تومان است.

وی افزود: بیمه‌های عادی برنج ۴ تن در هر هکتار و برداخت حق بیمه ۶۸۵ هزار تومان برای هر هکتار است.

مدیرصندوق بیمه کشاورزی مازندران گفت: تعهد دولت برای پرداخت غرامت ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.
انتهای پیام/آ

بیمه کشاورزی تمدید شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
سلام .من برنج خود را بیمه تظمین تولید کردم .پس چرا بانک کشاورزی بیمه نامه رو ازمن نگرفت .لطفن راهنمایی بفرمایید