مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی چیست؟

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی ایجاد اشتغال و کمک به امنیت کارگران است.

مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی چیست؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالوهاب سهل‌آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت، مسئولیت اجتماعی را از جمله وظایف بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی دانست و گفت: اگر در جامعه احساس ناامنی نهفته در مسائل اجتماعی وجود داشته باشد، مدیریت یک بنگاه اقتصادی نیز باید این ناامنی را حس کند.

وی با اشاره به اینکه مسائل اجتماعی عمدتاً با اشتغال ارتباط دارد، اظهار کرد: بیکاری زمینه آسیب‌های اجتماعی همچون سرقت و طلاق را ایجاد می‌کند و اگر بنگاه‌های اقتصادی فعال باشند، بازار دادگستری‌ها راکد می‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی باید توجه ویژه‌ای به مسائل اجتماعی داشته باشند، تصریح کرد: اگر رونق تولید تحقق یابد، سود اصلی برای تولیدکننده است، اما مسائل اجتماعی نیز در کنار آن حل می‌شود.

وی افزود: مهمترین مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی ایجاد اشتغال و کمک به امنیت کارگران است.

دولت کمک به سیل‌زدگان را درست مدیریت کند

سهل‌آبادی در ادامه با اشاره به کمک‌های مردم و بنگاه‌های اقتصادی به سیل‌زدگان، اظهار کرد: دولت باید کمک‌های بخش‌های مختلف را که در قالب مسئولیت اجتماعی انجام شده است درست مدیریت و به‌گونه‌ای عمل کند که اقلام به درستی توزیع و آمار و ارقام و نیاز‌های مردم به درستی در جامعه منعکس شود.

از روز‌های ابتدایی سیل، مجموعه دولت و دیگر بخش‌ها به‌ویژه نیرو‌های مسلح با تمام توان پای کار آمده‌اند، اما از طرف دیگر براساس مفهوم بین‌المللی "مسؤولیت اجتماعی بنگاه‌ها" با توجه به اینکه بنگاه‌های اقتصادی از منابع عمومی کشور استفاده می‌کنند، انتظار برعهده گرفتن مسئولیت اجتماعی در چنین شرایطی از سوی آن‌ها دور از ذهن نیست و شاید با مطرح شدن و آشنایی بیشتر بخش‌های مختلف با مفهوم مسئولیت اجتماعی بتوان آثار مخرب حوادث طبیعی را با شیب تندتری جبران کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت: مهمترین مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی ایجاد اشتغال است

برچسب ها: اشتغال ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.