رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد

پوشش خدمات بهداشتی از مهمترین وظایف دانشگاه های علوم پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پوشش خدمات بهداشتی در سطوح مختلف از مهمترین وظایف دانشگاه های علوم پزشکی محسوب می شود.

پوشش خدمات بهداشتی از مهمترین وظایف دانشگاه های علوم پزشکیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد رضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی در برنامه گرامیداشت هفته سلامت در مشهد گفت: اجرای برنامه نظام ارجاع از مهمترین راهکارها در ارتقاء سلامت جامعه به شمار می رود.

وی ادامه داد: اجتماعی شدن سلامت و درگیر شدن دیگر سازمان ها و نهاد و مردم در بهبود سلامت از مواردی است که در وزارت بهداشت به طور جدی دنبال می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد  گفت: رشد شاخص های بهداشتی کشور از جمله کاهش مرگ و میر مادران باردار، نوزادان و کودکان زیر ۵ سال، افزایش امید به زندگی با مشارکت و همکاری همه سازمان ها، نهادها و مردم  میسر شده است و به طور حتم برای ارتقاء روز افزون شاخص ها باید همکاری ها و مشارکت ها بیش از پیش افزایش یابد

دارابی افزود: تشکیل شورای عالی سلامت، کمیته سلامت و امنیت غذایی و مشارکت استانداری در مراکز استانها، فرمانداری ها در شهرستان ها از مهمترین اقداماتی است که  با هدف ارتقاء مشارکت همگان در امر سلامت صورت گرفته است.

وی گفت: ترویج فرهنگ خود مراقبتی و خود کنترلی در تمامی ابعاد سلامت ضروری است و در این زمینه رسانه های گروهی به ویژه صدا و سیما  نقش مهمی را ایفا می کند.

 

انتهای پیام//م.ا

 

گرامیداشت هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار