رشد 22 درصدی جمع‌آوری زکات در کردستان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت:سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال زکات در استان جمع‌آوری شد که این میزان نسبت به سال ۹۶ با رشد ۲۲ درصدی روبرو شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد رسول شیخی زاده در جلسه شورای زکات استان گفت:ازمجموع زکات جمع آوری شده در سال گذشته ۱۳۰ میلیارد ریال در زمینه‌های مختلف تهیه جهیزیه، حوزه درمان، آزادسازی زندانیان، خرید، تعمیر و احداث مسکن مددجویان و کمک به معیشت نیازمندان هزینه شد.

وی افزود: مبلغ ۷۰ میلیارد ریال از این میزان زکات نیز صرف پروژه‌های عمرانی از جمله احداث و تعمیر مسجد، خانه‌های عالم و حسینیه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان با بیان اینکه ۳۴ درصد زکات جمع آوری شده در سال گذشته سهم پروژه‌های عام المنفعه و ۶۶ درصد سهم فقرا بود، گفت: برنامه ما برای جمع آوری زکات در سال گذشته ۱۸۰ میلیارد ریال بود ۱۱۲ درصد تحقق برنامه داشتیم.

وی افزود: زکات جمع آوری شده در هر روستا، شهر و منطقه‌ای میان نیازمندان همان منطقه توزیع شده و شورای زکات استان هیچگونه دخل و تصرفی در این زمینه نداشته است.

شیخی زاده با بیان اینکه ۷۵ درصد روستا‌های کردستان در امر زکات مشارکت دارند گفت: استان کردستان هرساله در بحث زکات و عمل به این واجب الهی در سطح کشور جزو استان‌های برتر کشور بوده است.

وی هدف گذاری برای جمع آوری زکات در سال جاری را ۲۲۵ میلیارد ریال عنوان و ابراز امیدواری کرد، با عنایت و توجه مسئولان و متولیان و همکاری مردم این مهم همانند سال‌های گذشته این مهم محقق شود.

انتهای پیام/م

جمع آوری ۲۰۰ میلیارد ریال زکات در کردستان

برچسب ها: کمیته امداد ، زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.